Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SandvikenMamma
#25658
Har nu sytt en sjal som jag ser fram emot att använda, men tycker den blev väldigt lång! Så nu ska jag klippa i den tänkte jag, men hur lång bör den vara?

Camilla m Fanny, f. 041010
Användarens profilbild
Av Anso
#25659
Hej!!
Var det månne din mamma jag träffade i Midsommarkransen vid gungorna för några veckor sedan??

Nå-sjal:
Vad vill du kunna göra med den?
Är det en vävd eller en trikåsjal du ska göra?

Med en vävd sjal så brkar de flesta klara sig med ca 4,7 meter och sedan göra avsmalande ändar (+ 20 cm/kortsida, sjalen blir rombformad) så att den totala längden blir ca 5,5-5,2 meter.
Titta in på www.babyboden.nu så får du lite knyttips och då brukar det även står reokmmenderad sjallängd.

Lycka till och så vill vi ju få veta slutresultatet!!
Av SandvikenMamma
#25664
Anso skrev:Hej!!
Var det månne din mamma jag träffade i Midsommarkransen vid gungorna för några veckor sedan??

Nå-sjal:
Vad vill du kunna göra med den?
Är det en vävd eller en trikåsjal du ska göra?

Med en vävd sjal så brkar de flesta klara sig med ca 4,7 meter och sedan göra avsmalande ändar (+ 20 cm/kortsida, sjalen blir rombformad) så att den totala längden blir ca 5,5-5,2 meter.
Titta in på www.babyboden.nu så får du lite knyttips och då brukar det även står reokmmenderad sjallängd.

Lycka till och så vill vi ju få veta slutresultatet!!


Hejsan!
Nej, det var det nog inte.. :)

Det är en vävd sjal, osm för tillfället är 5,5 meter! *alldeles för lång*
Okey, då ska jag kolla där, sen ska jag ta med mig dotra min och åka till mamma på förmiddan så jag kan sy lite :)

Naturligtvis återkommer jag med resultatet! Tack så mycket för hjälpen!
Användarens profilbild
Av Anso
#25669
Hej igen!
Villman knyta t.ex xomlslut och xomslut2 så kan det räcka med en 4,7 meters + extra snibbar så det blir totalt 5,1 ungefär. Det räcker för mig som är 1,77 och 61 kg. Vill man vara säker så får man ta till 5,2 meter + extra snibbar. Prova dig fram-knyt med din 5,5 meters och mät sedan hur mycket du får över och klipp sedan.
Av SandvikenMamma
#25671
Förresten, du har ingen bild på hur du menar med kanterna (kortsidan)?
Användarens profilbild
Av Anna
#25682
tror det finns en tydlig bilr på www.hoppediz.de men det hela går ut på att tygstycket ser ut som en romb.
Användarens profilbild
Av Anso
#25691
SandvikenMamma skrev:Förresten, du har ingen bild på hur du menar med kanterna (kortsidan)?
Bild

BILD :)
Av SandvikenMamma
#25717
Jag är helt värdelös på det här med tekniska saker, men nu har jag iaf sytt färdigt sjalen, och bild finns i mitt galleri på familjeliv.se, har samma nick!
(Sorry, jag önskar att nån kunde lära mig hur man gör, så kan jag lägga upp bilder här också..) :oops:
Användarens profilbild
Av diddeldi
#25718
för att klistra in en bild... klicka på din bild i ditt krypin för att den ska bli "stor" (de finns ju i två olika storlekar där). högerklicka på bilden. välj "copy image location". gå hit till där du vill lägga in bilden. klicka på "img"-knappen, tryck ctrl+v (så att adressen till bilden klistras in) och klicka sen på "img"-knappen igen. klart! :D

för att dubbelkolla att det blir rätt så kan man ju förhandsgranska inlägget innan man postar det. hoppas du lyckas!
Användarens profilbild
Av Tabby
#25720
Jag lade in bilden till dig. Hoppas det är ok.

Bild
Användarens profilbild
Av Gaya
#25875
Tycker hon sitter fin fint där camilla!
Sydde du som en romb?

Vad är det för "flashig" napp du hittat åt Fanny?! :shock:
Användarens profilbild
Av April
#25882
Jättefin sjal!

Kram
Av SandvikenMamma
#25883
Gaya skrev:Tycker hon sitter fin fint där camilla!
Sydde du som en romb?

Vad är det för "flashig" napp du hittat åt Fanny?! :shock:
Tack för det! :)
Jo, det gick väldigt smidigt att få ner henne (trots att vi var väldigt stressad), men du vet ju att hon går med på det mesta! ;)

Ja, jag sydde som en romb. Jag hoppas komma bärandes på henne i den imorgon! ;)
Användarens profilbild
Av Gaya
#26052
Ja visst! :lol: Nöjdare unge får man leta efter!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?