[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 24638
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Den ultimata ringsjalen - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bina
#24646
Jag röstar ju för Ringons utseende då jag tycker den är ihopsamlad på ett snyggt sätt... fickan/väskfunktionen är ju ett +
Användarens profilbild
Av AnKa
#24670
Jag syr som Ringon. Tycker att det är det ultimata.

Solfjädervikningen är pillig och tidsödande men väldigt snygg och avlastar bra om man får den bra.

Vill också ha sluten svans då det är snyggare, tycker jag, och lättare att trä genom ringarna.
Användarens profilbild
Av Kristina
#24694
Som våra är sydda tycker vi är det utlimata. ;-) Fast vill du veta hur det ser ut får du köpa en.. :lol:
Användarens profilbild
Av Ia
#24787
Katharina skrev:Vikt som en solfjäder vid ringarna? Invikt som Ringon vid ringarna? Eller kanske bara "ihopsamlad" och sydd rakt över vid ringarna?
Jag gillar inte riktigt Ringons vikning. Har iofs bara provat en gång men tyckte inte jag fick tyget så skönt fördelat. När jag sydde en hastsjal av ett gammalt lakan så sydde jag bara rakt över efter att ha samlat ihop tyget lite. Det går bra att sprida ut över axeln. Nu när jag syr en festsjal så har jag lagt rätt mycket tid på att göra en snygg solfjädersvikning eftersom jag vill att det ska se lite arbetat ut samtidigt som det ska avlasta bra.
Ficka i svansen eller ingen ficka? Längd på svansen, kort eller lång?
Jag gillar att ha lite längd så att jag kan skärma av och stötta Ludvigs huvud när han ska sova. Jag har ingen sjal med ficka men jag är lite sugen på att göra en nån gång framöver. :) Till festsjalen kommer jag att göra en liten påse av spilltyget. Tänkte att den ska rymma mitt läppstift och själva sjalen typ. :D
Några andra finesser?
Festsjalen får ett kantband, återstår att se om det blir bra. :)
Sen vill jag att sjalen ska gå att ha på båda axlarna så inga finesser som förstör den möjligheten.
Användarens profilbild
Av karinmaria
#24810
sluten svans? Vad innebär det och hur gör man en sån om man syr själv? har funderingar på att klippa svansen kilformad, vad tror ni om det? bara knasigt?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#24834
karinmaria skrev: har funderingar på att klippa svansen kilformad, vad tror ni om det? bara knasigt?
Har själv snedskuren svans på min ringsjal och tycker det blev jättebra, så kilformad blir nog finfint! :lol:
Användarens profilbild
Av Kristina
#24850
Prova dig fram.. ;-) Vi har gjort en kompromiss mellan Nova och Ringo och andra varianter, vi testade oss fram på några sjalar innan vi kom fram till den ultimata lösningen. Symmetrisk vikning är en ledtråd... :wink:
Användarens profilbild
Av karinmaria
#24865
snedskuren svans låter himla snyggt och så kan man dekorera lättare med ett band.

åh, vad jag längtar efter lönen nu så att jag kan köpa tyg!!!!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?