Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
#1471
När man syr en ringsjal är det då bäst att ha tyget så att man kan dra ner det över axeln (Jag har sett att Anna Spencer säljer sådana ringsjalar) eller att inte ha det så?

Jag skulle vilja ha en rätt bred ringsjal, så att det finns mycket plats till barnet, Miles är ju rätt stor nu, och jag vill kunna dra upp sjalen ordentligt för det tycker jag är mysigt. Är det bara att ta lite bredare tyg om man skulle vilja det, eller blir det för klumpigt då?
Användarens profilbild
Av Anna
#1473
Jag gillar när det gåra tt ha det ner över axeln så man får lite bredare yta att belasta på och så den inte kasar upp mot halsen. jättebred kan nog Jag tycker det är bäst att vika någon gång mot mitten så den faller lika bra på båda axlarna om man vill byta efter en stund eller bära olika vid olika tillfällen (eller inte vecka alls utan bara vika och sy). Det är bara att ta lite bredare tyg om man vill men bredare än 70 tycker inte jag känns så nödvändigt. jag har en bild när Hugo är 16 månader
( http://www.spencer.se/morfarmedlinnesjal.gif )
som du kanske sett, den sjalen är 74cm bred och då räcker den gott från knävecken ganska djupt skålad på bilden och upp till nacken.
Ta så brett tyg du vill men vill du ha väldigt brett så välj stora ringar eller inte så tjocktt yg så det inte blir trångt i ringarna och därmed svårt att justera, då försvinner ju lite av vitsen med ringsjal.
Användarens profilbild
Av Helena
#1475
Hej!
Efter vilket mönster syr du era ringsjalar, jag har sett några länkar här till ringsjalsmönster? Den ser mysig ut den där med morfar.
Användarens profilbild
Av Anna
#1495
jag syr nog inte precis som något mönster tror jag. Men de på babydesignsidan är lätt att ha som grund.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?