Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sus
#21512
Jag har köpt en begagnad bära barn sjal som jag tänkte sy om till ringsjal. Jag har förstätt att många har gjort det och blivit nöjda. Nu vill jag ha tips av er. Plast eller alu ringar? Vilken vikning funkar bäst och är skönast?
Användarens profilbild
Av AnKa
#21538
Jag har ju inte sytt om någon bärabarn men sytt andra ringsjalar. Om du väljer plast eller aluringar är väl mest en smaksak. Själv tycker jag att alu är snyggast.

Så vikningen. Plisserad axel är väldigt skönt tycker jag men det är ganska pilligt att få det riktigt snyggt. Hade jag bättre tålamod så skulle jag sy mig en ringsjal med plissera axel.
Jag viker såsom Novan och Ringon är sydd. Då tycker jag att man kan bre ut tyget så att det ligger bekvämt på axeln.
Jag har tyvärr inte någon bra beskrivning att dela med mig av utan gör lite på känn.
Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
#22014
Jag sydde om min bära-barnsjal till en ringsjal.

Följde babydesigns mönster (se länk till höger) och det blev jättebra. Jag klippte av ca. 30cm på längden. Jag ville inte klippa för mycket eftersom det gjorde ont att klippa i tyget :cry: men såhär i efterhand skulle jag klippt av mer för svansen blev väldigt lång och bökig.

Jag använde mig av plastiga plastringar :wink: Har sett att det finns olika storlekar på dem men där jag beställde fanns det bara en storlek. Skulle nog valt lite större ringar om jag gjort om den för det är mycket tyg, men det funkar bra ändå.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av marlene
#22023
Maria & Hugo skrev:Jag sydde om min bära-barnsjal till en ringsjal.

Följde babydesigns mönster (se länk till höger) och det blev jättebra. Jag klippte av ca. 30cm på längden. Jag ville inte klippa för mycket eftersom det gjorde ont att klippa i tyget :cry: men såhär i efterhand skulle jag klippt av mer för svansen blev väldigt lång och bökig.

Jag använde mig av plastiga plastringar :wink: Har sett att det finns olika storlekar på dem men där jag beställde fanns det bara en storlek. Skulle nog valt lite större ringar om jag gjort om den för det är mycket tyg, men det funkar bra ändå.

Lycka till!
precis så har jag gjort men nu funderar jag på att köpa aluminium ringar och byta dom plastiga plast ringarna :)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?