Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Såckan
#21096
Hmm mycket märkligt...jag har varit och läst på det här forumet i snart 1 år, trodde att jag registrerat mig här..men icke :oops:
Jag är hur som helst en tvåbarns mamma från Salve stadens stad :D
Mina kottar heter Hanna f. 020131 & Theo f. 040721
Hängde här endel när jag skulle välja sjal till sonen (innan han var född), det blev en UBW som jag var överförtjust i, men som nu dessvärre går mkt sämre att använda.
Jag var helt 100 på att jag skulle köpa en bärabarn-sja, tills jag åter gick in hit för att läsa om den...snacka om totalsågning!
Så då fick jag tänka om, eftersom jag huvudsakligen använder mig av syskonvagnen vill jag bara ha ett komplement eftersom det blir så tungt att manuellt gå och bära på höften.
Så kom jag in här och fattade på en gång att det var en ringsjal jag behövde (theo skulle aldrig gå med på att bli instoppad i en sjal nu för tiden)

Så idag var jag och fyndade ett tyg...69:- fick jag betala, så nu behöver jag bara beställa ringar (så fort jag kommit på vilka jag vill ha/som passar..smakråd mottages gärna!)
Åter till tyget, det är väldigt luftigt känns som en blandning mellan linne och bomull. Kommer vara svalt till sommaren (då jag säkert sytt fler sjalar).
Enda kruxet var att tyget endast var 142 cm brett, vilket innebär att sjalen kommer bli runt 67-68 cm bred, men det ska väl säkert gå det med.
Duger kanske åtminstonne som en 1:a försökssjal.

Sänder med ett foto på tyget så får vi se hur lång tid det tar tills ringar är valda/efterskickade & sjalen färdigsydd...då jag lägger in en bild på det färdiga resultatet (om det nu blir någon sjal)


Bild


Hej så länge //Såckan
Användarens profilbild
Av Tabby
#21100
Kul att du reggat dig nu :wink:

Gulligt tyg :-)

68 cm brett går utmärkt. Jag har 70 cm och skulle mycket väl klarat mig med 65 cm.
Användarens profilbild
Av Kristina
#21122
Håller med Tabby om att 67-68 räcker utmärkt, vi syr våra ringsjalar max 70cm breda och det är alldeles tillräckligt, camo-sjalen som jag sydde som test kunde jag bara göra 55 cm bred eftersom tyget var tjockt och den fungerar jättebra den med.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?