Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Blixa
#265631
funshine skrev:
diddeldi skrev:
funshine skrev:Fast tjejen på bilden viker byxorna som en kille. Är man tjej ska man vika tvärtom.
varför då? :hmm:
ÖÖh? Ingen aning! Aldrig fått det förklarat. Men att vika åt fel håll anses om jag har förstått rätt vara ungefär som att bära klänning om man är pojke.
Hjälp, det hade jag ingen aning om. Jag trodde att jag klarade av mina byxor men nu blir jag orolig :lol: Åt vilket håll ska flickor vika? Blir inte riktigt klok på bilden.
(booooiiiiing, dagens i-landsproblem)
Av TullaMaja
#266033
Åhh myspysbyxor.... :heart: Nog måste man väl kunna köpa sådana i Stockholm...Någon som vet var ??? Omlottbyxor och/eller fisherpants
Vet att jag haft sådana men hittar dom inte....bara en massa saronger :?
Jisses vilken röra det är på vår vind OCH i vårt förråd * GLÖMMA * det inte tänka på det...vill INTE städa och röja där nu....men ganska irriterande när man inte hittar NÅGONTING :x
Användarens profilbild
Av naimiez
#274566
Angående mönster till omlottbyxor: Se röd text i första inlägget.....
#7467753
bani skrev:Puff, för kolla vad jag hittade (förutom det här inlägget...)

http://laupre.wordpress.com/2008/06/29/ ... -tutorial/
Vilken super :vågen: länk det blir troligen byxor i kväll :tumup: gått o spånat på sånna!!! :app:
#7467891
omlottbyxorna var ju jättefina!! :love: Borde passa en gravid mage med. :vågen: Vill genast sy ett par... tänk er ett par i råsiden :love: :love: bruna kanske... eller illrosa...

Fiskarbyxor är ngt annat...finns att köpa här eller i sthlm, annars lätt att sy efter bild i tråd ovan. gäller bara att sy ihop bitarna rätt... :lol:

http://www.hangmatta.com/ finns i jeans manchester mm... snygga!

finns trådar om dessa byxor under "kläder"
Gogglade på fiskarbyxor kom dessa upp med; http://fiskarbyxor.jmeg.se/Fiskarbyxor. ... 4wodMGNm_g
#7468407
trollmamma skrev:
bani skrev:Puff, för kolla vad jag hittade (förutom det här inlägget...)

http://laupre.wordpress.com/2008/06/29/ ... -tutorial/
Vilken super :vågen: länk det blir troligen byxor i kväll :tumup: gått o spånat på sånna!!! :app:
jAG MÅSTE VARA totalt korkar eller sommar trött ... visst måste det vara 2 bitar som ska sys ihop ? två lika dana bitar med samma U klipp eller ??
#7468437
trollmamma skrev:
trollmamma skrev:
bani skrev:Puff, för kolla vad jag hittade (förutom det här inlägget...)

http://laupre.wordpress.com/2008/06/29/ ... -tutorial/
Vilken super :vågen: länk det blir troligen byxor i kväll :tumup: gått o spånat på sånna!!! :app:
jAG MÅSTE VARA totalt korkar eller sommar trött ... visst måste det vara 2 bitar som ska sys ihop ? två lika dana bitar med samma U klipp eller ??
De ska inte sys ihop i långsidorna, kolla längst ner där hon sätter på sig de långa. Bara sys ihop i Uet. =grenen
(hon föreslår 11inch lång =28cm och 4inch bred =10cm På Uet.) sen kan de fladdra snyggt och slitsa sig nedtill och upp på låret en bit, säkert beroende på hur stor omlott man gjort. (funderar på knytband vid vristen med... :hmm: )

Ska nog strax klippa ut ett par i ikeas vita 19krs tyg, det enda jag hade hemma som var tillräckligt stort. :lol:
#7468642
Nu är dom klara! :D Jättelätt! att ngt så enkelt kan vara så snyggt! Mina fick bli ovan ankeln längd. Ser ut som kjol från sidan. Gjorde ena sidans knytband i vitt de andra i grönt, byxan är vit. Så kan man välja vilket knytband som skall synas. Tror inte knyt nedtill funkar, de kommer nog slitsa sig då då de inte får falla fritt.

Men ett snyggare tyg än det jag hade... riktiga festbyxor! :app: siden mmmm sån där grov fast ändå blank... chokladbrun... rosa knytband...eller sobert svarta... eller en mossgrönskimrande... eller rosa, med lila knyt, eller mörkblå...

skulle gjort omlotten lite större, dvs bredare. Nu omlottar jag ca 15-20cm, kunde varit 20-25 kanske.
Användarens profilbild
Av bani
#7468654
Jag vill också testa, med något billigt jag har hemma liksom... :)
#7468662
Mina är oxå klara !!! :app: jag vart ju lite trög o fick göra en lappvertion av ena stycket men det är ok ...
Det var sk-t lätta att sy mina blev jäättte vida o dom känns som byxkjol/Akido byxor typ :lol: Dom är super sköna o jag har redan förbättrat mönstret så'n är ju jag !

När jag sydde på banden (tub band jag gjorde av tyg rester ) sydde jag på dom o gjorde en linning jag sydde ett brett veck längs med hela sedan satte jag fast bandet på andra sidan det blev klart mer "stabilt" jag kan tänka mig att göra massa olika varianter på dessa .. bland annat kortvariant med ena benets omlott med en liten flörp så det ser ut som att man har kjol (hur detta nu stavas) Fjälräven har ett par kortbyxor med denna flärp det är kanon för man ser klart mer klädd ut ja jag vet inte om det är en bra kort byxa men det vart så lätt att jag klart ska testa jag tillhör ju dom som måste ha nått mellan låren annars får jag tråkliga skavsår :oops:

Ska bli skoj att kolla tyg nu när jag vet vad jag vill sy !!!
#7468873
trollmamma skrev:Mina är oxå klara !!! :app: jag vart ju lite trög o fick göra en lappvertion av ena stycket men det är ok ...
Det var sk-t lätta att sy mina blev jäättte vida o dom känns som byxkjol/Akido byxor typ :lol: Dom är super sköna o jag har redan förbättrat mönstret så'n är ju jag !

När jag sydde på banden (tub band jag gjorde av tyg rester ) sydde jag på dom o gjorde en linning jag sydde ett brett veck längs med hela sedan satte jag fast bandet på andra sidan det blev klart mer "stabilt" jag kan tänka mig att göra massa olika varianter på dessa .. bland annat kortvariant med ena benets omlott med en liten flörp så det ser ut som att man har kjol (hur detta nu stavas) Fjälräven har ett par kortbyxor med denna flärp det är kanon för man ser klart mer klädd ut ja jag vet inte om det är en bra kort byxa men det vart så lätt att jag klart ska testa jag tillhör ju dom som måste ha nått mellan låren annars får jag tråkliga skavsår :oops:

Ska bli skoj att kolla tyg nu när jag vet vad jag vill sy !!!
Visa bild! (min kamera är i stugan...)
Låter snyggt det där med kortkjol ovanpå... om jag fattar rätt, det täcker i sidorna då? eller bara fram alt bak? eller förlänger man bara ut i ena sidan liksom... :hmm: tror jag förstår vad du menar, vet att fjällräven och andra friluftsmärken har shorts med kjol över...

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?