Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naimiez
#240882
Någon som har mönster på omlottbyxor? Jag har storlek 38....

Alla ni som ville ha mönstret :oops: Jag hinner inte kopiera det...trodde jag skulle hunnit men med en liten här hemma finns ingen tid kvar....det är i tidningen Allt om handarbete, senaste numret.... Här är dom!. Hoppas ni ursäktar att jag inte hann :wink:
Senast redigerad av naimiez den ons jul 12, 2006 16:37, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av Helen
#240900
Jag gjorde ett par sånna för ett par år sedan.
Har för mig att det bara var att vika tyget på längden ( kolla hur långa du vill ha dem och köp (benlängd + fåll+ invik i midjan)x2 Dela på mitten = 2 ben Klipp bort en " kil " i vecket upptill ca 10 bredd och jag är osäker på längden 25 cm kanske 30.
Mät dig från magen och till ryggen där du vill att de ska sitta. Tänk på att det är sömsmån också.
Gör ett till ben lika dant.
Sen får du kolla bredden. Jag använde hela de 150 cm till min omlott tror jag, men då är jag stl 56.
Lägg styckena på varandra och sy i hop grendelen. Kolla längd och bredd ( omlotten)
Sen är det frågan om hur du vill ha midjan. Jag bara vek ner och sydde. Samtidigt sydde jag fast band att knyta med i hörnen..
Mina djingis Khan brallor. :lol:
Senast redigerad av Helen den tis jun 06, 2006 19:43, redigerad totalt 1 gånger.
Av belinda
#240933
vilken bra beskrivning Helen :D är det fiskarbyxor de kallas dessa brallor?nu blev jag sugen på att fixa sommarbyxor ju!
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
#241020
hur ser såna ut? :mitvit:
Användarens profilbild
Av Kotten
#241147
Jag har en drös fiskarbyxor, säg till om du vill ha måtten. Jag är 172 cm lång och ca 36/38.
Användarens profilbild
Av diddeldi
#241152
belinda skrev:vilken bra beskrivning Helen :D är det fiskarbyxor de kallas dessa brallor?nu blev jag sugen på att fixa sommarbyxor ju!
nix, fiskarbyxor är lite annorlunda. det är liksom som en byxa med jättejättevid öppning som man sen viker och knyter med ett band. jag :heart: fishermanspants (jag och atlas hade matchande på sjalträffen idag 8) )
Användarens profilbild
Av Panakeia
#241158
typisk att jag just tagit bort mina bilder så jag inte kan lägga ut dem här...
Jaja....
jättebra beskrivning Helen!
(fast jag gjorde lite mer än bara en kil i grenen, jag formade ut som man gör på vanliga byxor, men det kanske man inte behöver....)
Korell nere i Kungälv kikade på mina byxor å skulle göra lika dana sanna, hon borde ara klar med dem nu för det e nåra månadersen, så de kan du ju kika på!

jag gjorde mina också på full tygbredd, 140 cm, di vet ju ungefär hur stor jag e, typ strl 46-48 och e man liiiite mindre än vad jag är så blir det svårt att knyta dem för de går FÖR mycket inom lott då.....
Användarens profilbild
Av Kotten
#241169
diddeldi skrev:(jag och atlas hade matchande på sjalträffen idag 8) )
Vad fint det låter! Men om jag hade sytt sådana till h så hade han nog dragit upp dem i snöret och näckat. Gör inte Atlas det?
Användarens profilbild
Av diddeldi
#241173
Kotten skrev:
diddeldi skrev:(jag och atlas hade matchande på sjalträffen idag 8) )
Vad fint det låter! Men om jag hade sytt sådana till h så hade han nog dragit upp dem i snöret och näckat. Gör inte Atlas det?
inte ännu, men det är kanske bara en tidsfråga :wink:
Användarens profilbild
Av Eld77
#241258
naimiez skrev:Någon som har mönster på omlottbyxor? Jag har storlek 38....
Jag har sytt ett par, skulle kunna mäte dem imorgon om du vill ha ungefärliga 38-mått. Fast jag gjorde ett - lite för djupt - U istället för en kil till grenen, så de har sjysst samurajhäng. 8)
Användarens profilbild
Av Helen
#241402
Jo alltså det ska vara ett U inte en kil... Det ska nästan se ut som en vanlig byxa bara det att de är lika fram och bak så vida man inte formar dem speciellt.

Fiskarbyxor är väl typ Judobyxor.. Tycker jag minns hur de ser ut från min ungdom.. ha ha ha

Vet inte riktigt var mina tog vägen... min syster var här och hade åsikter om vad som inte skulle finnas i min garderob längre.. :lol: så nu ligger allt som inte " behövdes" i dotterns spjälis sedan det åkte ur garderoben..
Byxorna borde finnas någonstans..
Användarens profilbild
Av Jennelii
#241431
Mina knäpper man med en knapp bak i ryggen först o sen knyter man fram..åhh...vad längesen jag hade dom känner jag...kanske ska plocka fram dom. Är dom inte "ute"?
Av belinda
#241533
diddeldi skrev:
belinda skrev:vilken bra beskrivning Helen :D är det fiskarbyxor de kallas dessa brallor?nu blev jag sugen på att fixa sommarbyxor ju!
nix, fiskarbyxor är lite annorlunda. det är liksom som en byxa med jättejättevid öppning som man sen viker och knyter med ett band. jag :heart: fishermanspants (jag och atlas hade matchande på sjalträffen idag 8) )
aha, ja nu när jag läser noggrannare så har du ju rätt. Du det låter vansinnigt snyggt med små matchande barnfiskarbyxor :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?