Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sirisirius
#263162
Kaffemoster skrev:
Jepp! Nu är jag med! (och jag fick just en uppenbarelse att egentligen borde man inte behöva klippa isär det som blir innerbensömmen, utan bara u-et till grenen.)
Men det var ju smart! :tumsup: Det behöver man ju faktiskt inte.
Av Sussi med Maja
#263186
sirisirius skrev:
Sussi med Maja skrev:Dumbo måste fråga: varför ska man klippa ett halvt U, och hur stort ska det vara? :oops:
För att du ska få plats med rumpan! :lol:
Ja, självklart! :oops: :lol:

belinda: tack för tipset! Ibland står det mer still än annars :roll:
Användarens profilbild
Av Kotten
#263195
Jag blev ombedd, i en annan tråd, att lägga in bilder på fiskebyxor här, så nu gör jag det. :) Detta är inte omlottbyxor, för er som ännu inte förstått att det är två olika byxor som diskuteras. 8) Dessa byxor misslyckades i färgningen, men det blev ju bra för er som vill sy, för nu syns det extra tydligt var sömmarna går.

Först baksidan, jag har lagt dit några saker så ni kan se hur stora byxorna är...
Bild

Sen framsidan:
Bild

Och sist en livebild, notera att det på bilden gömmer sig minst tre andra sjalbarns-accesoarer. Ser ni vilka?
Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
#263285
Kotten skrev: Och sist en livebild, notera att det på bilden gömmer sig minst tre andra sjalbarns-accesoarer. Ser ni vilka?
Jag ser iaf en bit av en regnbågs babylegs. :)
Sen står du säkert på en sjal eller två med.
Vad är det blåa röret för något? Och vad är det som syns bakom den.... något grått?
Användarens profilbild
Av puppan
#263294
Jag gissar att du har på dig en babyleg; står på en blå pärla samt håller en thai_deo sten i handen:

(jag har kommit åt ngn j_vla sk*t kontroll så jag kan inte skriva punkt det blir bara: och jag kan inte ställa markören mitt i en text; så markerar jag allt istället *suck* )
Användarens profilbild
Av Kotten
#263348
Puppan har rätt! :D *imponerad* Och på skåpet syns faktiskt stickningen, dvs "buscillas bästa halsduk".
Av Sussi med Maja
#263351
Tack för bilderna, supersnygga byxor! Var kan man köpa såna, om jag nu inte lyckas sy ett par? (Fast roligast var iaf var du placerade "bananfodralet" :lol: :wink:)
Användarens profilbild
Av Kotten
#263357
Sussi med Maja skrev:Tack för bilderna, supersnygga byxor! Var kan man köpa såna, om jag nu inte lyckas sy ett par? (Fast roligast var iaf var du placerade "bananfodralet" :lol: :wink:)
Du har sinne för detaljer. 8)

Där jag bor finns sådana byxor i en affär som säljer typ rökelse, fejk-afrikanska träskulpturer, färgglada kjolar, vindspel och piercinggrejer. Har ni ingen sån där du bor? Annars får du skicka bud med någon kompis som åker till Thailand.
Av Sussi med Maja
#263365
Kotten skrev:
Sussi med Maja skrev:Tack för bilderna, supersnygga byxor! Var kan man köpa såna, om jag nu inte lyckas sy ett par? (Fast roligast var iaf var du placerade "bananfodralet" :lol: :wink:)
Du har sinne för detaljer. 8)

Där jag bor finns sådana byxor i en affär som säljer typ rökelse, fejk-afrikanska träskulpturer, färgglada kjolar, vindspel och piercinggrejer. Har ni ingen sån där du bor? Annars får du skicka bud med någon kompis som åker till Thailand.
Ja, vi skyller på detalj-sinnet, nåt annat kan det inte vara :wink:

Jag vet att det fanns en sån affär här, men enligt min dotter har de stängt precis... Får nog kolla upp det, Uppsala är trots allt en ganska stor stad, men iofs har vi rätt dåligt med "roliga" affärer.
Användarens profilbild
Av sirisirius
#263457
Kotten skrev: Först baksidan, jag har lagt dit några saker så ni kan se hur stora byxorna är...
Bild
Hahahaa.. :lol: Hade du tänkt sy ett fodral till bananskalet så du kan hänga det lite käckt på brallorna? :lol:
Av belinda
#263519
Sussi med Maja skrev:Tack för bilderna, supersnygga byxor! Var kan man köpa såna, om jag nu inte lyckas sy ett par? (Fast roligast var iaf var du placerade "bananfodralet" :lol: :wink:)
jag googlade för ett tag sedan på "fishermans pants" och fick upp miljarders med it-butiker som säljer fiskarbyxor, t ex den här sidan: http://www.tribalbeach.com/product_info ... ducts_id/7
men frakten var rätt saftig tror jag så jag sydde egna istället (och matchande till Lowe ;-) )
Användarens profilbild
Av funshine
#263782
diddeldi skrev:
funshine skrev:Fast tjejen på bilden viker byxorna som en kille. Är man tjej ska man vika tvärtom.
varför då? :hmm:
ÖÖh? Ingen aning! Aldrig fått det förklarat. Men att vika åt fel håll anses om jag har förstått rätt vara ungefär som att bära klänning om man är pojke.
Användarens profilbild
Av naggie
#265283
Nu har jag sytt ett par. Det var riktigt lätt faktiskt. Bildbevis kommer imorgon när jag kan fota i dagsljus.
Jag tyckte att jag hade hittat världens finaste tyg men nu när det är färdigsytt ser ut det som operationskläder :siishah:
Jag är med i scrubs :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Kotten
#265313
O ja! Visa en bild! Och berätta hur du sydde!

Idag såg jag förresten en tjej i fiskarbyxor där midjedelen (den som man viker ner) var i en annan färg, det var mycket mycket snyggt.
Användarens profilbild
Av naggie
#265552
Kotten skrev:O ja! Visa en bild! Och berätta hur du sydde!

Idag såg jag förresten en tjej i fiskarbyxor där midjedelen (den som man viker ner) var i en annan färg, det var mycket mycket snyggt.
Jag sydde enligt beskrivningen som jag la ut här på tråden och drog resår längst ner, ville inte ha korta avkapade för då skulle jag se ut som en korv :lol: Det gick snabbare än thai-väskorna :shock:

Och här kommer bild

Bild

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?