Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Vinterhumlan
#9571960
Long time no see Sjalbarn!

Här hoppar jag in igen efter många år. Jag har fått för mig att jag skulle vilja virka en sån där vågfilt som vi ”alla” virkade för ett antal år sedan. Men länkarna till beskrivningarna är ju borta och jag försöker pussla med vad folk skriver plus youtube men får inte till det :whut:

Främst är ”dalen” ett problem. Men det är nog bara för att inte kommer längre :roll:

Sitter någon på en bra beskrivning eller en Youtubevideo som visar SB-varianten på vågfilt?

Hjälp mig komma vidare!
Användarens profilbild
Av Fryle
#9571964
Virka fasta maskor, halvstolpar eller stolpar. Ju fler omslag desto luftigare filt.

Virka till exempel åtta stolpar, sedan tre stolpar i samma maska (topp), åtta stolpar, tre stolpar ihop (dal): en stolpe, men dra inte igenom sista gången, ny stolpe i nästa maska men dra inte igenom sista gången, ny stolpe i nästa maska och dra igenom alla omslag på virknålen. Virka åtta stolpar sedan en ny topp igen.

Är detta begripligt?
Av Vinterhumlan
#9571966
Fryle skrev: mån okt 23, 2023 20:41 Virka fasta maskor, halvstolpar eller stolpar. Ju fler omslag desto luftigare filt.

Virka till exempel åtta stolpar, sedan tre stolpar i samma maska (topp), åtta stolpar, tre stolpar ihop (dal): en stolpe, men dra inte igenom sista gången, ny stolpe i nästa maska men dra inte igenom sista gången, ny stolpe i nästa maska och dra igenom alla omslag på virknålen. Virka åtta stolpar sedan en ny topp igen.

Är detta begripligt?
Ja! Men dalen blir KASS?! Typ ingen dal alls :whut:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?