Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av BaraSara
#9562796
Jag skulle vilja ha en överdragskjol i filtad ull som går nedanför knäna och har dragkedja hela vägen. (Eller kanske en omlottkjol, om det är bättre?) Är det någon som har sett ett mönster som skulle kunna funka? Det måste vara en ENKEL och lättsydd modell, för jag varken kan eller vill sy egentligen, men jag hittar inte det jag vill ha i butik. Eller skulle man kunna sticka och filta en istället?
Användarens profilbild
Av camsch
#9562800
Kan du sticka? I så fall låter det som ett bra alternativ, men där är jag nog inte så mycket hjälp tyvärr.
Om du vill sy skulle jag satsa på en enkel ganska rak kjol, t ex detta mönster (som f ö kommer från en sida som har en massa bra gratis mönster)
https://so-sew-easy.com/30-minute-easy-skirt-pattern/

Tror inte riktigt på omlott i detta fall då jag tror det kan bli klumpigt och tjockt där det är dubbelt.
Av BaraSara
#9562813
Alltså, modellen i Camschs länk är ju rätt, men eftersom jag är helt sömnadsinkompetent behöver jag instruktioner för hur jag ska göra med dragkedjan. Jag vill helst ha en kjol som går att öppna upp helt, för den blir så mycket lättare att ta på och av när man har skor på sig. En omlottvariant med knyt eller knappar i midjan skulle nog också kunna funka, men det blir ju en del extra tyg eftersom man måste ha ganska mycket omlott för att den ska bli "tät".
Jag hade tänkt beställa tyg härifrån i så fall, för de har en ekologisk ullfrotté som jag dessutom redan använder i andra kläder (dock inte sydda av mig): https://www.a-h.se/produkt-kategori/ull/
Användarens profilbild
Av Deviant
#9562814
Det är mycket populärt med kjol i ull bland en viss kategori av hästfolk (de som pysslar med akademisk ridkonst), så prova sök på exempelvis ridkjol i ull om du vill slippa sy själv! De är ofta rätt dyra förstås. Hittade detta som också är från hästfolk men som då inte ska gå att rida i, dvs kanske inga långa revärer. Ingen aning om den har dragkedja.
Ullkjolen! Nu kan du betälla en måttsydd ullkjol här! Vi säljer nu ullkjolen Eva i grått och svart! Ha den istället för termokjol - bättre för miljön med ull! Super skön och varm! Endast 850kr, beställ hos Birgitta på epost. enhetnu@gmail.com Perferkt på hundpromenad, sitta och kolla på kurs, sköta stallsysslor, håller dig skönt varm om knän och lår. Ej ridkjol. Du bestämmer själv vilken längd du vill ha och du mäter midja och stuss. Kjolen du undrar hur du kunnat vara utan...
Källa: http://www.enhet.nu/nyheter-6718823
Av BaraSara
#9562837
Deviant skrev:Det är mycket populärt med kjol i ull bland en viss kategori av hästfolk (de som pysslar med akademisk ridkonst), så prova sök på exempelvis ridkjol i ull om du vill slippa sy själv! De är ofta rätt dyra förstås. Hittade detta som också är från hästfolk men som då inte ska gå att rida i, dvs kanske inga långa revärer. Ingen aning om den har dragkedja.
Ullkjolen! Nu kan du betälla en måttsydd ullkjol här! Vi säljer nu ullkjolen Eva i grått och svart! Ha den istället för termokjol - bättre för miljön med ull! Super skön och varm! Endast 850kr, beställ hos Birgitta på epost. enhetnu@gmail.com Perferkt på hundpromenad, sitta och kolla på kurs, sköta stallsysslor, håller dig skönt varm om knän och lår. Ej ridkjol. Du bestämmer själv vilken längd du vill ha och du mäter midja och stuss. Kjolen du undrar hur du kunnat vara utan...
Källa: http://www.enhet.nu/nyheter-6718823
Ridkjolar började jag ju faktiskt titta på för länge sedan när jag hade samma idé om en täckkjol, men det hade jag hunnit glömma bort. Synd att det inte fanns någon information eller bilder på kjolen. Jag får mejla och fråga.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?