Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av svante
#9556807
Vad är bästa stygnen för att sy i strumpor? Alltså trikåaktig tyg. Elastiskt som bara den åt alla håll.
Senast redigerad av svante den sön dec 08, 2019 20:55, redigerad totalt 1 gånger.
Av svante
#9556823
Jag upptäckte att jag sytt med lanettstygn på avigsidan..

Det är väldigt harmoniskt att sy för hand, skönt sätt att varva ner!
Senast redigerad av svante den sön dec 08, 2019 20:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Zilver
#9556828
Jag syr också för hand, men kan inga namn på stygn och vet inte vad som är bäst till olika ändamål. Lagar mest kläder (någon gång per månad kanske) men har också gjort lite dockkläder. Kan visa bilder på dockkläderna om någon vill se, jag hittade på själv utan mönster. Jag vill i alla fall gärna se bilder av vad andra syr för hand.

Håller med, det är härligt avslappnande. Mycket bättre än att hålla räkningen i virkning!
Av svante
#9556831
Virkar mycket periodvis och har provat det flesta virknålar, men tycker ingen varit bättre än en annan :hmm: .
Senast redigerad av svante den sön dec 08, 2019 20:59, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9556832
svante skrev: Men jag virkar ändå mycket periodvis och har provat det flesta virknålar, men ingen är bättre än en annan :hmm: .
Jo, det finns virknålar som är bättre än andra. Inoxal. Och viktigare än valet av nål: penngrepp, inte skedgrepp.
Av svante
#9556838
Fryle skrev:
svante skrev: Men jag virkar ändå mycket periodvis och har provat det flesta virknålar, men ingen är bättre än en annan :hmm: .
Jo, det finns virknålar som är bättre än andra. Inoxal. Och viktigare än valet av nål: penngrepp, inte skedgrepp.
Hmm
Senast redigerad av svante den sön dec 08, 2019 20:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
#9556844
Fryle skrev:
svante skrev: Men jag virkar ändå mycket periodvis och har provat det flesta virknålar, men ingen är bättre än en annan :hmm: .
Jo, det finns virknålar som är bättre än andra. Inoxal. Och viktigare än valet av nål: penngrepp, inte skedgrepp.
Hmm... jag håller skeden på samma sätt som jag håller en penna - så det där blev rätt obegripligt för mig initialt :D.

Men jag antar, med lite eftertanke, att skedgrepp är när man "håller virknålen som inne i en knytnäve"?
Av svante
#9556847
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:
svante skrev: Men jag virkar ändå mycket periodvis och har provat det flesta virknålar, men ingen är bättre än en annan :hmm: .
Jo, det finns virknålar som är bättre än andra. Inoxal. Och viktigare än valet av nål: penngrepp, inte skedgrepp.
Hmm... jag håller skeden på samma sätt som jag håller en penna - så det där blev rätt obegripligt för mig initialt :D.

Men jag antar, med lite eftertanke, att skedgrepp är när man "håller virknålen som inne i en knytnäve"?
Som att sleva soppa med dåligt bordsskick.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?