Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av doddit
#20227
Var och köpte ett jättefint tyg som jag tänkte sy en ringsjal av men när jag kom hem såg jag att det bara var färgat på ena sidan :(
Visst syns båda sidorna när man har den på!?
Tror ni att man kan ha dubbelt tyg? Det är ett ganska kraftigt bommulstyg.
Men om man har stora ringar kanske det funkar.. Är det bäst med plast eller aluringar då?

Och när jag ändå skriver... Hur bred ska den vara?
Användarens profilbild
Av Cayenne
#20233
Jag tror det kan blir tjockt o klumpigt (varmt) om det redan från början är ett tjockt tyg. Jag håller på med en ringsjal där tyget har olika färger på rät och avigsidan, men det tycker jag är en kul detalj. KAnske skulle det bli snyggt även i ditt tyg?

Färdig är väl ca 70 cm lagom.
Användarens profilbild
Av Anna
#20255
När tyget har en fram och en baksida så tycker jag det kan vara trevligt att sy ihop svansen till en påse, då blir det liksom rätsida up på svansen med.
Användarens profilbild
Av tinaw
#20260
Du skulle kunna fodra den med ett jättetunnt tyg. Jag har en bärpåse som jag fodrat med ett tunnt ikeatyg som jag batikfärgat, 50%bomull 50% polyester. Tyvärr har jag ingen aning om vad det heter, men tänk riktigt tunn gardin...

Men insidan syns inte så mycket på en ringsjal, bara i "svansen".
Användarens profilbild
Av doddit
#20372
Det kanske inte skulle se så hemskt ut ändå... och det där med en påse på svansen var ju smart.

Tack för tipsen!

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?