Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Miltonia
#9547510
En släkting till mig (vuxen) har lärt sig virka under året och verkar ha fastnat ordentligt för virkning. Det vill jag ju självklart uppmuntra! :app:

Hon har virknålar i olika storlekar, köper garn till de projekt hon planerar och har markörer och liknande utrustning. Jag har tidigare gett henne garn till en förvaringskorg till garnerna (som hon nu har tillverkat) och en bok om att virka disktrasor.

Vad kan jag de henne för virkrelaterat i julklapp? Finns det någon riktigt bra bok? Någon annan kul grej som jag inte tänkt på?
Användarens profilbild
Av zink
#9547512
Det finns ju böcker om lite plojigare grejer som virkade kakor och amiguramis å sånt.

Vad brukar hon virka?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9547518
Virkar hon kläder, leksaker, heminredning?

Jag hade sökt på virkning hos Adlibris eller liknande och försökt hitta en passande bok. Det finns också böcker som "100 mönster på mormorsrutor" och "200 virkmönster ". Dessa mönstersamlingar har jag själv aldrig tittat i, men det brukar vara inspirerande att bläddra i sådana.
Av Miltonia
#9547519
zink skrev:Det finns ju böcker om lite plojigare grejer som virkade kakor och amiguramis å sånt.

Vad brukar hon virka?
Hon har virkat disktrasor, filtar, en mössa, en sjal och en förvaringskorg. Det behöver vara ganska enkla och inte för varierande mönster.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?