Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9526811
Apropå en annan tråd :D

Det finns ju nyproducerade av ekologisk bomull att köpa. Men att sy av typ gamla tunnslitna lakan (urtvättade så inga kemikalier alls ju) vore ju suvve!

Mern jag syr inte. Undrar om det finns ngn som säljer på webben? :hmm:

http://sevendays.vasabladet.fi/blogotek ... rigt-lakan

Bild


http://aterbrukavasali.blogspot.se/2016 ... gpase.html

Bild
#9526813
Vi har köpt påsar som är tänkta till frukt och grönt. Tror det var fem stycken för 49 kr. Kommer dock inte på vad de hette just nu. Jag har satt fast dem i kassen med en karbinhake så de inte trillar ur och lätta att ta loss.
#9526815
Hittade reklamfilm på FB om påsarna. Där sa de att påsarna måste vara genomskinliga så kassapersonalen ser vad som är i. Det borde väl även till viss del gälla vid självskanning om det blir avstämning.

De påsar jag länkar till är ju plast. Vilket egentligen känns dumt.

Jag har sett mönster till virkade påsar. De ser ut som nät. Då kan en ju virka i det material som känns bra.

Jag har även sett en variant där en skär/klipper i en t-shirt så att det blir som en nätpåse. Ska se om jag hittar länk. Får leta i morgon. Eller rättare sagt senare idag. Maken har slutat snarka så nu borde jag äntligen kunna somna.
#9526824
Sara+ skrev:Men väger de inte rätt mkt?
Om de är i tyg?
Mina väger ca 20 g, papperspåsarna vi brukar använda i affären 6-16 g beroende på storlek, har inga såna där tunna fruktpåsar hemma att väga men en brödpåse väger 6 g. Inte jättestor skillnad mao.
#9526825
Andelle skrev:
Sara+ skrev:Men väger de inte rätt mkt?
Om de är i tyg?
Mina väger ca 20 g, papperspåsarna vi brukar använda i affären 6-16 g beroende på storlek, har inga såna där tunna fruktpåsar hemma att väga men en brödpåse väger 6 g. Inte jättestor skillnad mao.
Nej, det var inte mkt :tumup:
#9526839
Om påsen i ens egna ögon väger för mycket kan man ju faktiskt packa frukten i påsen efter kassan om det inte är så mycket man köpt eller välja de tyngre påsarna till de som har styckpris. Jag funderar på de där från smartasaker själv men inser att det kommer bli en kamp att få med dem när jag knappt klarar att få med mig en tygpåse annars. Men jag blir bättre på tygpåsar så nästa steg är förstås att våga sig på fruktpåsar. Jag tycker det är bra att man numera blir frågad om man vill ha påse istället för att allt sätts i en påse för har jag väl en påse (tyg eller att jag fått en i plast någon annanstans) avskyr jag att få fler speciellt små påsar.
#9526842
Någonstans har jag gamla tyllgardiner som jag tänkt sy fruktpåsar av . Någon gång :roll: . Just eftersom de är lite genomskinliga och för att de inte väger så mycket.

Jag har länge använt tygkassar och har en såndär ganska lättviktig och hopvikbar i väskan, så redan innan påsreformen i somras tackade jag oftast nej till påse. På tisdag är skolan stängd och jag ledig med barnen, då har de önskat sig att åka till köpcentrum :wink: och vi tar då med en dramaten där vi lägger ner våra inköp. Mycket praktiskt eftersom vi tar tåget till köpcentret.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?