Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9513493
Bild

http://galago.se/bocker/hall-kaften-jag ... kannelser/

http://www.bokus.com/bok/9789170379123/ ... kannelser/

Håll käften, jag räknar! – En stickares bekännelser

”Det blir lite självhjälp, lite feminism, lite samhällsstrukturer och ganska mycket dåliga vitsar.”

Gulliga små tanter som stickar kliande barnkläder. Hipsters som klär in lyktstolpar och papperskorgar i ulliga färgglada sjok. En miljon halvfärdiga sneda halsdukar. Alla har vi någon bild av vem en Stickare är.

Håll käften, jag räknar! är en ärlig, sur och humoristisk samling stickbekännelser. Vilka är stickarens sju dödssynder? Hur mycket garn kan en köpa utan att skämmas? Måste en vara projektmonogam? Boken avhandlar varför du aldrig ska be någon sticka åt dig, vad det arga skåpet är, förspilld kvinnokraft, latmaskar och elitister och hur jävla meditativt det egentligen är att upptäcka att man inte kan räkna till tre.
Senast redigerad av zink den mån mar 20, 2017 11:28, redigerad totalt 1 gånger.
#9513498
Har inte läst den och är ingen stickare men såg den på LittFest i Umeå i fredags på Galagos bord :-) Verkade kul och passande att tipsa om här på sb :tumup:
#9513499
Senast jag stickade var nog i högstadiet. Jag tror jag missade nåt i instruktionerna. Det blev en rimpa på säg 5x8 cm. I knallgul och knallmörkgrönt. Men jag sydde ihop resultatet och satte ett långt resårband i den, voilá en "näsvärmare" :-)
#9513511
Jag tror att det var en halsduk vi skulle sticka - så kanske har även du en ypperligare näsvärmare bara du får tag i ett resårband!
#9513524
zink skrev:Har inte läst den och är ingen stickare men såg den på LittFest i Umeå i fredags på Galagos bord :-) Verkade kul och passande att tipsa om här på sb :tumup:
OT: Var också på Littfest i helgen, har jag alltså varit på samma ställe utan att se dig :siishah: Inte konstigt, vet ju inte hur du ser ut :Hahaa:
Boken verkar rolig och intressant även om en inte stickat, utifrån samtalet Julia hade om den på lördagen.
#9513566
kronärtskocka skrev:OT: Var också på Littfest i helgen, har jag alltså varit på samma ställe utan att se dig :siishah: Inte konstigt, vet ju inte hur du ser ut :Hahaa:
Åhå! :-)

Jag var där på fredagen, bor ju nästgårds ;-) Och i år kom vi ihåg att fixa biljetter i tid! Var där med en barndomsvän från annat håll, hon är bibliotekarie men var inte där i tjänsten i år. Passar oss bra att råkas där ett dygn ås sedan dra upp till oss över helgen.

Apropå kopplingen så såg en del folk som bar. Nån babybjörn, nån ergonomisk sele men ingen sjal hann jag se.

Hade du barn med dig? (Fast de är väl stora kom jag just på.) Eller kanske där i tjänsten?
#9513570
lilith skrev:
Fryle skrev:Jag är halvvägs genom boken, men det tar ju sån tid att läsa när jag istället stickar. :wink:
OT: Om du skriver en bok om stickning - se till att den finns på ljudbok direkt :notes: (eller tappar man tråden hela tiden då? (i trippel bemärkelse))
:tumup:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?