Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9484488
Fryle skrev:Jag är nu på halva benet av första strumpan, den blir riktigt fin :D .

Däremot passar mönstret inte min mentalitet :wink: . Jag tycker flätvarven är för pilliga.
Ska bli spännande att se, vilken färg stickar du i?

Tycker du det? Jag som tyckte det var så mycket smidigare än att fumla med flätsticka. :D
#9484489
Smultronbarn skrev:Åh dessa är också så fina! :loving:

Ni som stickat/stickar både Samwise och Lupinus - vilka tror ni är lättast för en nybörjare på sockor och halvnybörjare på mönsterstickning?
Samwise är kanske lättare ändå.. Färre moment där, och mer klassisk flätstickning.
#9484502
Ketronya skrev:
Fryle skrev:Jag är nu på halva benet av första strumpan, den blir riktigt fin :D .

Däremot passar mönstret inte min mentalitet :wink: . Jag tycker flätvarven är för pilliga.
Ska bli spännande att se, vilken färg stickar du i?

Tycker du det? Jag som tyckte det var så mycket smidigare än att fumla med flätsticka. :D
Jag stickar i Regia-garn , färgen heter hallon :mums: .

Jag tycker det är lite pilligt med tredje maskan, men det går inte dåligt eller så.
#9484503
Ketronya skrev:
Smultronbarn skrev:Åh dessa är också så fina! :loving:

Ni som stickat/stickar både Samwise och Lupinus - vilka tror ni är lättast för en nybörjare på sockor och halvnybörjare på mönsterstickning?
Samwise är kanske lättare ändå.. Färre moment där, och mer klassisk flätstickning.
Jag tror också Samwise är bättre för den som inte är så van. :tumup:
#9485246
Så fina Fryle! :D

Tack så hemskt mycket för hjälpen, båda två, kul att se era fina strumpor! :heart:
#9485248
Jag har gått igenom dina kommentarer majo0322, och det var lite roligt att se att det mesta du kommenterat är nog vardagligt talspråk som jag dragit på mig från alla mina år som stickare av engelska mönster. Har inte riktigt bestämt mig än för hur mycket jag ska ändra, eftersom mycket används frekvent i engelska mönster. Men en del kommer jag ändra iaf! :tumup:
#9485256
Ketronya skrev:Jag har gått igenom dina kommentarer majo0322, och det var lite roligt att se att det mesta du kommenterat är nog vardagligt talspråk som jag dragit på mig från alla mina år som stickare av engelska mönster. Har inte riktigt bestämt mig än för hur mycket jag ska ändra, eftersom mycket används frekvent i engelska mönster. Men en del kommer jag ändra iaf! :tumup:
Haha, jag är nog yrkesskadad, och vill att engelska ska låta rätt i skrift :) Men hoppas att de är till någon nytta!
#9485298
majo0322 skrev:
Ketronya skrev:Jag har gått igenom dina kommentarer majo0322, och det var lite roligt att se att det mesta du kommenterat är nog vardagligt talspråk som jag dragit på mig från alla mina år som stickare av engelska mönster. Har inte riktigt bestämt mig än för hur mycket jag ska ändra, eftersom mycket används frekvent i engelska mönster. Men en del kommer jag ändra iaf! :tumup:
Haha, jag är nog yrkesskadad, och vill att engelska ska låta rätt i skrift :) Men hoppas att de är till någon nytta!
Jaa, men det är väl inte korrekt språk, så du har ju rätt! :tumup: Det är bara klassiska uttryck som används i stickmönster. Finns nog motsvarande i svenska om man tänker efter! Absolut har jag nytta av det, kommer gå igenom det ordentligt när jag går på semester. :D

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?