Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9482048
Det var klarare. Jag testade litet till igår kväll och kom på hur det skulle vara. Är bara så inne i vanliga flätor att det tog en stund att greppa att maskorna inte skulle avvänsterstickan alla förrän alla tre var gjorda.

Tack!
#9482065
majo0322 skrev:Det var klarare. Jag testade litet till igår kväll och kom på hur det skulle vara. Är bara så inne i vanliga flätor att det tog en stund att greppa att maskorna inte skulle avvänsterstickan alla förrän alla tre var gjorda.

Tack!
Vad bra att du kom på det! :)

Det är ju lite det som är tanken med mönstret att man ska kunna göra flätor fast utan att behöva göra det typ.. :wink:
#9482506
Jag stickar efter det svenska mönstret och har bara hunnit 5 cm eller så. Vid hälen står det om blått och grönt, det måste väl vara något fel?
#9482790
Fryle skrev:Jag stickar efter det svenska mönstret och har bara hunnit 5 cm eller så. Vid hälen står det om blått och grönt, det måste väl vara något fel?
Oops, japp, det är fel. :oops: En kvarleva från ett annat mönster jag jobbade på samtidigt..

Tack! :tumup:
#9482792
Ketronya skrev:
Fryle skrev:Jag stickar efter det svenska mönstret och har bara hunnit 5 cm eller så. Vid hälen står det om blått och grönt, det måste väl vara något fel?
Oops, japp, det är fel. :oops: En kvarleva från ett annat mönster jag jobbade på samtidigt..

Tack! :tumup:
Det är sånt korrekturläsare/teststickare är till för. :D

(Och för att prestera lite påfyllning under "projects" på Ravelry :wink: )
#9482802
Fryle skrev:
Ketronya skrev:
Fryle skrev:Jag stickar efter det svenska mönstret och har bara hunnit 5 cm eller så. Vid hälen står det om blått och grönt, det måste väl vara något fel?
Oops, japp, det är fel. :oops: En kvarleva från ett annat mönster jag jobbade på samtidigt..

Tack! :tumup:
Det är sånt korrekturläsare/teststickare är till för. :D

(Och för att prestera lite påfyllning under "projects" på Ravelry :wink: )
Haha, jaa. :D :tumup:
#9484247
Jag gillar mönstret (dock inte mitt garn, så jag får jobba litet för att göra klart): jag har stickat det precis som det står, och hälen passar riktigt, riktigt bra. Jag har som jag skrev kortat skaftet till 11 rapporter, eftersom jag har tjocka vader, och skulle vara tvungen att göra en massa ökningar för att få till längre ben. Jag tror inte heller att 100 g garn skulle räcka för mer än kanske 15 rapporter på benet.

Det är definitivt ett mönster jag kommer att göra igen.
#9484263
majo0322 skrev:Jag gillar mönstret (dock inte mitt garn, så jag får jobba litet för att göra klart): jag har stickat det precis som det står, och hälen passar riktigt, riktigt bra. Jag har som jag skrev kortat skaftet till 11 rapporter, eftersom jag har tjocka vader, och skulle vara tvungen att göra en massa ökningar för att få till längre ben. Jag tror inte heller att 100 g garn skulle räcka för mer än kanske 15 rapporter på benet.

Det är definitivt ett mönster jag kommer att göra igen.
Roligt att höra att du gillar det! :D

Vilket garn använder du? Och vilken skostorlek om jag får fråga? Tänker om jag varit väldigt snål med hur mycket garn som behövs.
#9484274
Ketronya skrev:
majo0322 skrev:Jag gillar mönstret (dock inte mitt garn, så jag får jobba litet för att göra klart): jag har stickat det precis som det står, och hälen passar riktigt, riktigt bra. Jag har som jag skrev kortat skaftet till 11 rapporter, eftersom jag har tjocka vader, och skulle vara tvungen att göra en massa ökningar för att få till längre ben. Jag tror inte heller att 100 g garn skulle räcka för mer än kanske 15 rapporter på benet.

Det är definitivt ett mönster jag kommer att göra igen.
Roligt att höra att du gillar det! :D

Vilket garn använder du? Och vilken skostorlek om jag får fråga? Tänker om jag varit väldigt snål med hur mycket garn som behövs.
Jag stickar i Fabel och har skostorlek 38. Jag tror inte att du har varit väldigt snål - det kan vara jag som stickar en aning löst här.
#9484288
Jag är nu på halva benet av första strumpan, den blir riktigt fin :D .

Däremot passar mönstret inte min mentalitet :wink: . Jag tycker flätvarven är för pilliga.
#9484395
Åh dessa är också så fina! :loving:

Ni som stickat/stickar både Samwise och Lupinus - vilka tror ni är lättast för en nybörjare på sockor och halvnybörjare på mönsterstickning?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?