Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9481966
Jag har publicerat ett nytt sockmönster, Lupinus, och undrar om någon skulle vilja teststicka alternativt läsa igenom och kolla så att jag inte missat något? :D
lupinus2_medium2.jpg
lupinus2_medium2.jpg (414.21 KiB) Visad 7463 gånger
Jag har själv gått igenom det grundligt och teststickat det men så blev jag lite nervös ändå och det vore jättesnällt om någon vill teststicka det så att jag vet att det är bra och förståeligt!

Det finns både på svenska och engelska och det är till båda jag söker.

Evig tacksamhet utlovas till den/de som vill ställa upp! :heart: :tumup:
#9481967
Låter spännande! Några frågor först:

- vilket garn passar till?
- stickfasthet?
- finns det flera storlekar?
- vilken sorts häl gör du?
- stickas de från tån eller från ankeln?
#9481971
MuuM skrev:Låter spännande! Några frågor först:
Ja såklart, lämpligt med lite mer info! :)

- vilket garn passar till? Sockgarn 420m/100g
- stickfasthet? 30 maskor 10cm
- finns det flera storlekar? Ja, det går att anpassa till viss del.
- vilken sorts häl gör du? Kortvarvshäl, men den är utbytbar om man vill.
- stickas de från tån eller från ankeln? Mönstret är skrivet från tån, men även detta går att variera om man vill.

Mer info och bilder finns här:
http://www.ravelry.com/patterns/library/lupinus
#9481972
majo0322 skrev:Intresserad! Det ser ut som ett praktiskt vardagsmönster.
Vad roligt! :D
#9481978
Ketronya skrev:
majo0322 skrev:Intresserad! Det ser ut som ett praktiskt vardagsmönster.
Vad roligt! :D
Har du några krav på teststickningen? Deadline? Vill du veta vilket språk man stickar på?
#9481979
majo0322 skrev:
Ketronya skrev:
majo0322 skrev:Intresserad! Det ser ut som ett praktiskt vardagsmönster.
Vad roligt! :D
Har du några krav på teststickningen? Deadline? Vill du veta vilket språk man stickar på?
Inte direkt, men gärna att man börjar sticka så snart som möjligt. Ja, jag vill gärna veta vilket språk! :)
#9481993
Ketronya skrev:
majo0322 skrev:
Ketronya skrev:
majo0322 skrev:Intresserad! Det ser ut som ett praktiskt vardagsmönster.
Vad roligt! :D
Har du några krav på teststickningen? Deadline? Vill du veta vilket språk man stickar på?
Inte direkt, men gärna att man börjar sticka så snart som möjligt. Ja, jag vill gärna veta vilket språk! :)
Jag testar gärna på engelska :)
#9481995
majo0322 skrev:
Ketronya skrev:
majo0322 skrev:
Ketronya skrev:
majo0322 skrev:Intresserad! Det ser ut som ett praktiskt vardagsmönster.
Vad roligt! :D
Har du några krav på teststickningen? Deadline? Vill du veta vilket språk man stickar på?
Inte direkt, men gärna att man börjar sticka så snart som möjligt. Ja, jag vill gärna veta vilket språk! :)
Jag testar gärna på engelska :)
Åh, toppen ju!! :)
#9482007
Är det här rätt forum för att ställa en fråga? Jag funderar på flätan, och har försökt flera sätt att dra garnet för att få det att se ut som på bilden. Är det meningen att det ska vara väldigt pilligt, och dra garnet framför stickningen och sticka 3-2-1 medan de sitter kvar på vänsterstickan, eller ska man göra på något annat sätt?
#9482017
Vilka fina sockar! :loving: Jag har aldrig stickat flätmönster och är inte så hajj på just sockar, så tror inte jag törs vara teststickare dock.
#9482044
De är superfina!!! Jag tror de har kommit upp som förslag till mig på Ravelry. Du har redan två stickare så jag hoppar den här gången men hänger här i väntan på fler. ;-)
#9482047
majo0322 skrev:Är det här rätt forum för att ställa en fråga? Jag funderar på flätan, och har försökt flera sätt att dra garnet för att få det att se ut som på bilden. Är det meningen att det ska vara väldigt pilligt, och dra garnet framför stickningen och sticka 3-2-1 medan de sitter kvar på vänsterstickan, eller ska man göra på något annat sätt?
Absolut! :)

Hmm, ska se om jag lyckas förklara bättre. Det ska inte vara jättepilligt, lite pilligt är det nog, men rent krasst ska du bara sticka tre helt vanliga räta maskor, fast i fel ordning. Garnet ska inte dras framför utan det ska vara bakom precis som vanligt. Sen stickar man bara den tredje maskan och spänner garnet normalt, den andra och till sist den första maskan och sen släpper man alla från stickan.

Vet inte om det blev klarare, annars får jag kanske göra en video, men det får vänta tills ikväll isf! :)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?