Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Teusa
#9480855
Jag blir vansinnig på det här med att börja på nya garnnystan... :gaah: Jag tycker det blir bäst att börja med ändan som finns inuti nystanet. Och jag har för mig att jag läst nånstans att då blir det bättre för tråden är spunnen för att användas så.

Men att få tag i den förbannande ändan utan att halva nystanet följer med ut och skapar kaos... Det är ju halvt omöjligt...

Det råkar inte vara nån som har ett bra knep? :help:
Användarens profilbild
Av Teusa
#9481008
Andelle skrev:Jag nystar alltid om så jag får en boll, på samma sätt som när köpt garn i härvor.
Jo, det vore kanske lika bra. Fast dom rullar ju iväg. Men det finns ju garnhållare eller vad det kan heta.

Idag lyckades jag dock få ut ändan och bara lite garn.
Juliusdotter skrev:Tyvärr inget tips, men en kram, känner så väl igen hur halva nystanet följer med.
berit skrev:Sådär är det för mig också. Alltid :gaah:
Det är skönt att inte vara ensam! :heart:
Användarens profilbild
Av Fryle
#9481168
Jag har köpt en sån här för 69 kronor på Kniitingroom:

Bild

Funkar utmärkt till köpta nystan tycker jag. Tidigare har jag alltid påbörjat nystan inifrån och med lite träning går det att på ett bra sätt få tag i början. Annars köper jag mest garn på härva och nystar själv med nystmaskin, det blir cylinderformade nystan som jag börjar på utifrån, tycker de står ganska bra still. Har inte provat nysthållaren till cylindernystan ännu.
#9481181
Ja som Fryle säger, med lite träning går det att få rätt på nästan alltid. Numer lyckas jag nog med 9 av 10 nystan. :) Ett tips är att väldigt försiktigt sticka in ett finger i var sida av hålet, sedan känna mjukt längs kanterna på insidan och leta upp den tråd som liksom känns som att den är lösast och sen dra i den. :tumup:
Användarens profilbild
Av Teusa
#9481230
Fryle skrev:Jag har köpt en sån här för 69 kronor på Kniitingroom:

Bild

Funkar utmärkt till köpta nystan tycker jag. Tidigare har jag alltid påbörjat nystan inifrån och med lite träning går det att på ett bra sätt få tag i början. Annars köper jag mest garn på härva och nystar själv med nystmaskin, det blir cylinderformade nystan som jag börjar på utifrån, tycker de står ganska bra still. Har inte provat nysthållaren till cylindernystan ännu.
Den såg både smart och trevlig ut! :tumup:
Användarens profilbild
Av Teusa
#9481231
Ketronya skrev:Ja som Fryle säger, med lite träning går det att få rätt på nästan alltid. Numer lyckas jag nog med 9 av 10 nystan. :) Ett tips är att väldigt försiktigt sticka in ett finger i var sida av hålet, sedan känna mjukt längs kanterna på insidan och leta upp den tråd som liksom känns som att den är lösast och sen dra i den. :tumup:
Jag får börja virka lite större saker så det går åt mer garn då. Så jag tränar på fler nystan alltså. :lol:
#9481234
Teusa skrev:
Ketronya skrev:Ja som Fryle säger, med lite träning går det att få rätt på nästan alltid. Numer lyckas jag nog med 9 av 10 nystan. :) Ett tips är att väldigt försiktigt sticka in ett finger i var sida av hålet, sedan känna mjukt längs kanterna på insidan och leta upp den tråd som liksom känns som att den är lösast och sen dra i den. :tumup:
Jag får börja virka lite större saker så det går åt mer garn då. Så jag tränar på fler nystan alltså. :lol:
Japp! Börja virka lite tröjor så ska det nog lösa sig!! :lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
#9481236
Ketronya skrev:
Teusa skrev:
Ketronya skrev:Ja som Fryle säger, med lite träning går det att få rätt på nästan alltid. Numer lyckas jag nog med 9 av 10 nystan. :) Ett tips är att väldigt försiktigt sticka in ett finger i var sida av hålet, sedan känna mjukt längs kanterna på insidan och leta upp den tråd som liksom känns som att den är lösast och sen dra i den. :tumup:
Jag får börja virka lite större saker så det går åt mer garn då. Så jag tränar på fler nystan alltså. :lol:
Japp! Börja virka lite tröjor så ska det nog lösa sig!! :lol:
Jag röstar för sängöverkast. :this: Till dubbelsäng. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Teusa
#9481246
Fryle skrev:
Ketronya skrev:
Teusa skrev:
Ketronya skrev:Ja som Fryle säger, med lite träning går det att få rätt på nästan alltid. Numer lyckas jag nog med 9 av 10 nystan. :) Ett tips är att väldigt försiktigt sticka in ett finger i var sida av hålet, sedan känna mjukt längs kanterna på insidan och leta upp den tråd som liksom känns som att den är lösast och sen dra i den. :tumup:
Jag får börja virka lite större saker så det går åt mer garn då. Så jag tränar på fler nystan alltså. :lol:
Japp! Börja virka lite tröjor så ska det nog lösa sig!! :lol:
Jag röstar för sängöverkast. :this: Till dubbelsäng. :mrgreen:
:shock: Det lär nog ta ett tag med mitt tålamod... Men jag har spanat in ett mönster och garn till blöjbyxor. :tumup: Det blir ju lite större än hjärtan och amigurumis i alla fall! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Fryle
#9481265
Teusa skrev:
Fryle skrev:
Ketronya skrev:
Teusa skrev:
Ketronya skrev:Ja som Fryle säger, med lite träning går det att få rätt på nästan alltid. Numer lyckas jag nog med 9 av 10 nystan. :) Ett tips är att väldigt försiktigt sticka in ett finger i var sida av hålet, sedan känna mjukt längs kanterna på insidan och leta upp den tråd som liksom känns som att den är lösast och sen dra i den. :tumup:
Jag får börja virka lite större saker så det går åt mer garn då. Så jag tränar på fler nystan alltså. :lol:
Japp! Börja virka lite tröjor så ska det nog lösa sig!! :lol:
Jag röstar för sängöverkast. :this: Till dubbelsäng. :mrgreen:
:shock: Det lär nog ta ett tag med mitt tålamod... Men jag har spanat in ett mönster och garn till blöjbyxor. :tumup: Det blir ju lite större än hjärtan och amigurumis i alla fall! :mrgreen:
:tumup:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?