Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9480286
Jag har länge velat virka detta hjärta. Men jag hann knappt börja innan jag körde fast... Det finns bild men jag fattar ändå inte...

Nån som fattar:
Work under two upper yarns, one remains for the opposite site. Chains won´t be badly out of shape and without unwanted holes.

Länk till mönstret på engelska:
http://www.fizule71.blogspot.se/2012/08 ... rsion.html

Länk till mönstret på tjeckiska om det hjälper någon:
http://www.fizule71.blogspot.se/2012/04 ... ovani.html
Senast redigerad av Teusa den tor apr 21, 2016 18:21, redigerad totalt 1 gånger.
Av Mammajenny
#9480337
Ska se om jag kan förklara (sjukskriven pga stresssymtom så har lite svårt att hitta ord och logik ibland, och virkning är svårt från början att fröklara utan att kunna visa samtidigt... :hmm: )

Bild

Här ska du INTE ta nålen i den bakre maskbågen som du gjort på de föregående stolparna, utan sätt i den i den främre maskbågen på lösmaskkedjan, du sätter liksom i den lite snett nedåt istället för snett uppåt... Sen hämtar du upp garnet som tidigare stolpar på baksidan. Hjälpte det? Fråga annars, så försöker jagg ärna förklara igen. Virka är det enda min hjärna klarar just nu, konstigt nog.
Användarens profilbild
Av Teusa
#9480367
Det hjälpte! Tack! :tumup: :heart:

Så här blev det:
Bild

Lite ojämnt och hål här och var, men stolpar har jag inte virkat så mycket så nöjd med första försöket. Gick ju fort att virka!! Det blev dock mycket större än jag trodde och ville så jag ska testa ett tunnare garn.
Användarens profilbild
Av Teusa
#9480386
Tack! Fast det ser bättre ut på bild än i verkligheten...

Bild

Har testat ett annat garn. Lagom storlek men för löst virkat så stoppningen kommer synas igenom. Ska se om jag har en mindre virknål. Fast det blir så pilligt.

Är oxå sjukskriven, pga graviditeten. Har väl lite som mål att försöka virka upp lite av allt garn jag har så det är väl bara rota fram något annat garn att testa med. :lol:

Förresten borde en kunna få virkning på recept av läkare. Det är lugnande (oftast i alla fall) att sitta och virka.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9480397
Snyggt hjärta! :heart:
Teusa skrev: Förresten borde en kunna få virkning på recept av läkare. Det är lugnande (oftast i alla fall) att sitta och virka.
När min kompis väntade sitt första barn och blev sjukskriven på grund av högt blodtryck föreslog läkaren att hon skulle sticka. Efter en halv bebiskofta kände hon att blodtrycket bara blev sämre av detta, så jag fick ta över... :roll:

Men för mig är handarbete rena terapin :vågen:
#9480400
Visst är det lugnande att sitta och bara låta händerna greja :heart: . Läste nånstans att 20 minuter virkning sänker pulsen lika mycket som 20 minuter yoga.

Sticka kan jag inte, kanske skulle försöka lära mig det också nu när jag har lite mer sofftid.

Den här veckans projekt är cafe-grejer till en födelsedagspresent...
Bilagor
image.jpg
image.jpg (228.08 KiB) Visad 4257 gånger
#9481000
Mammajenny skrev:Visst är det lugnande att sitta och bara låta händerna greja :heart: . Läste nånstans att 20 minuter virkning sänker pulsen lika mycket som 20 minuter yoga.

Sticka kan jag inte, kanske skulle försöka lära mig det också nu när jag har lite mer sofftid.

Den här veckans projekt är cafe-grejer till en födelsedagspresent...

Fina! Bakelser var bland de första jag virkade. Blir lite sugen att göra det igen. Gav bort några och det blev mycket uppskattat.

Då behöver jag inte lära mig yoga då! :D

Jag kan inte heller sticka. Eller kan och kan. En halsduk skulle jag fixa. Men inte så mycket mer. Virka är min grej!
#9481005
Bild

Här är mitt senaste försök. Hittade några nystan Tilda. Det blir fortfarande lite ojämnt, jag virkar stolparna olika hårt. Men det tar sig! Har beställt hem lite nya virknålar i mindre storlek att testa med.

Jag testade ett ullgarn oxå. Det blev tätt och fint men då syntes lixom inte raderna och då gick mönstret lite förlorat tycker jag.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?