Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Candela
#9478358
Jag har ett par trasiga leggins jag ska använda som mall, i stl 128. Jag skulle dock vilja sy ett par som är storleken större. Räcker det att jag förlänger mönstret lite på längden, eller ska jag lägga till något på bredden också? På vilken av sidorna isåfall?
Användarens profilbild
Av Candela
#9478367
AnKa skrev:Jag skulle lägga till lite även på sidan. Det räcker nog med att bara lägga på utsidan om det inte är så mkt. Men ska du förstora flera storlekar måste du lägga till på alla sömmar.
En storlek ungefär borde räcka. Hur mycket extra på bredden tror du? Barnet kan fortfarande ha dessa leggings, men de börjar bli korta i benen.
Användarens profilbild
Av kasebana
#9478377
Om där är en sidsöm hade jag breddat med kanske 1 cm per storlek där. Om det inte finns någon sidsöm hade jag klipps isär mönstret och förstorat där sidsömmen skulle ha varit. Längden är nog lättast att mäta på barnet hur mycket som behövs (och tänk på att lägga till några centimeter för fåll)
Av Smultronbarn
#9483751
Candela skrev:Tack för alla tips! Det blev ett par leggins som satt som ett smäck :tumup: Första gången jag sytt ett klädesplagg :eld:
Vad härligt! :app:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?