Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kamalot
#9478019
Jag skulle behöva ta in en klänning. Den har dragkedja i sidan och det vågar jag inte ge mig på så jag gissar att enda sättet är att ta befintliga sömmar fram och bak (fram syns på bilden) och sy in där? På bilden har jag dragit ihop den bak och fäst med skärpet, den är ett par storlekar för stor annars.
Jag tror jag ska korta den också, tycker ni jag ska försöka göra ett skärp (hur?) av det som blir över eller något annat? Hårband kanske? :D
klänning.jpg
klänning.jpg (98.98 KiB) Visad 4589 gånger
Användarens profilbild
Av funshine
#9478027
Kan funka att ta i övriga sömmar men det beror ju på hur mycket du ska ta in. Börja nåla och prova dig fram. Jag ser inte så bra på bilden men det finns ju en risk att även armhålen är för stora om den är för vid. Isf kanske du måste pilla på dragkedjan iaf. Hur är livhöjden? Det kanske inte nödvändigtvis blir bäst att korta nertill. Du kanske kan lyfta den i axelsömmen eller korta av den i midjan med en tillagd söm.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9478057
Äh, lägg inte energi på den, ge den bara till mig istället :mrgreen: .

Sorry! :oops: . Ville mest säga: snygg klänning!
Användarens profilbild
Av Sara+
#9478081
Fryle skrev:Äh, lägg inte energi på den, ge den bara till mig istället :mrgreen: .

Sorry! :oops: . Ville mest säga: snygg klänning!
:tumup:
Av Smultronbarn
#9478241
Jag tassar här! Har inga idéer om hur du ska göra i nuläget men ska fundera lite. :tumup:
Användarens profilbild
Av camsch
#9478387
Sätt på dig dem ut och in, sen nålar du in alla sömmar du kan och ser om det blir vettigt. I och med att det då är på insidan är det lättare att sy direkt.
Ser det vettigt ut kan du ju snabbsy med största stygnlängd och prova igen, nu rättvänd.
Om det blir snett, skulle det gå att lägga ett litet veck på insidan på båda sidorna om dragkedjan kanske?

Verkligen supersnygg klänning!
Av Smultronbarn
#9478401
camsch skrev:Sätt på dig dem ut och in, sen nålar du in alla sömmar du kan och ser om det blir vettigt. I och med att det då är på insidan är det lättare att sy direkt.
Ser det vettigt ut kan du ju snabbsy med största stygnlängd och prova igen, nu rättvänd.
Om det blir snett, skulle det gå att lägga ett litet veck på insidan på båda sidorna om dragkedjan kanske?

Verkligen supersnygg klänning!
Vad tror du om att flytta dragkedjan från sidan till mitt bak? Tänkte om det ändå var en söm bak om man kan sprätta upp där och sätta in stängningen.
Användarens profilbild
Av funshine
#9478425
Smultronbarn skrev:
camsch skrev:Sätt på dig dem ut och in, sen nålar du in alla sömmar du kan och ser om det blir vettigt. I och med att det då är på insidan är det lättare att sy direkt.
Ser det vettigt ut kan du ju snabbsy med största stygnlängd och prova igen, nu rättvänd.
Om det blir snett, skulle det gå att lägga ett litet veck på insidan på båda sidorna om dragkedjan kanske?

Verkligen supersnygg klänning!
Vad tror du om att flytta dragkedjan från sidan till mitt bak? Tänkte om det ändå var en söm bak om man kan sprätta upp där och sätta in stängningen.
Vad vinner hon på det :hmm: Det blir ju bara två sömmar att sprätta och dragkedjan ska ju tillbaka oavsett?
Av Smultronbarn
#9478724
funshine skrev:
Smultronbarn skrev:
camsch skrev:Sätt på dig dem ut och in, sen nålar du in alla sömmar du kan och ser om det blir vettigt. I och med att det då är på insidan är det lättare att sy direkt.
Ser det vettigt ut kan du ju snabbsy med största stygnlängd och prova igen, nu rättvänd.
Om det blir snett, skulle det gå att lägga ett litet veck på insidan på båda sidorna om dragkedjan kanske?

Verkligen supersnygg klänning!
Vad tror du om att flytta dragkedjan från sidan till mitt bak? Tänkte om det ändå var en söm bak om man kan sprätta upp där och sätta in stängningen.
Vad vinner hon på det :hmm: Det blir ju bara två sömmar att sprätta och dragkedjan ska ju tillbaka oavsett?
Aha, jamen såklart är det smartare att göra så! :tumup: Jag tänkte lite för snabbt tror jag. :lol:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?