Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad vill du helst?

Ett GDS-byte
2
15%
En KAL
1
8%
Båda verkar kul
4
31%
Jag vill hellre bara hänga i tråden och kolla på era grejer
5
38%
Jag vill bara rösta
1
8%
Annat
Inga röster
0%
Av Smultronbarn
#9476609
Det var länge sedan vi pysslade till varandra nu. Är det nån mer än jag som känner för ett Gör Det Själv-byte nu i vår? :D

Edit: Lägger till en omröstning! :tumup:
Senast redigerad av Smultronbarn den sön maj 01, 2016 22:18, redigerad totalt 1 gånger.
Av Smultronbarn
#9476635
Jag tänkte nog att vi kan ha ganska lång tid på oss, så ingen behöver stressa. Vad tror du om det? :tumup:
Av Smultronbarn
#9477034
AnKa skrev:Problemet för mig är att jag har lovat bort min pysseltid till ett ambisiöst projekt som måste vara slutfört till medeltidsveckan och jag har egentligen ingen aning om hur jag ska göra.
Aha, ja då förstår jag att din pysseltid är uppbokad!
Av Smultronbarn
#9477301
Juliusdotter skrev:Hmmm, ett spännande paket i lådan vore ju kul.
:iagree:
Av Smultronbarn
#9478266
Puffelipuff! :bryn:
Användarens profilbild
Av Amaltea
#9478344
Jag är med, lite beroende på tema för jag kan ett begränsat antal tekniker kan man säga :wink:
Användarens profilbild
Av camsch
#9478380
Tassar, jag vill känna att temat är "rätt". Är lite sliten och trött, men är sugen :-)
Av Smultronbarn
#9478404
camsch skrev:Tassar, jag vill känna att temat är "rätt". Är lite sliten och trött, men är sugen :-)
Lite så känner jag med, och känner mig enormt pysselsugen. :D Har du några förslag på teman? Eller ska vi köra rätt fritt på tema "Vår" kanske?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9478813
Jag är mer sugen på en KAL eller en PAL (p för pyssel). Men är inte så säker på att någon annan vill göra samma som jag.

Svårt att länka från telefonen, men jag håller just nu på med en 3 in 1 av atelier alfa. I pipeline ligger en bebisfilt av iloyarn-garn och en Coral av Helga Isager i restgarn av bomull.

Jag är också öppen för förslag om någon annan är KAL-sugen. :D
Av Jos
#9478853
Jag gillar ju pyssel och handarbete, men är inte så himla duktig och pysseltiden är begränsad, och... (Läs: tassar ytterst försiktigt.)


Men vad är KAL?
Av Smultronbarn
#9478877
KAl betyder knit along (om jag förstår det rätt), alltså att alla stickar samma sak, som tex en mössa, samtidigt. På så sätt kan man följas åt och hjälpa varandra om problem uppstår.

Jag är lite sugen på koftan Gertrud, som jag hört finns som KAL på Fejjan. Men då jag inte har Fejjan så har jag inte kollat in den, och tror att just Gertrud kan vara lite svår för mig att börja med. Är också sugen på att brodera på ylle, men har inte något bra material att öva på ännu.

Men jag tycker inte att det ena utesluter det andra - vad sägs om både GDS och KAL/PAL?

Vilket slags pyssel skulle man kunna göra "i grupp"? :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?