Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
#9474682
Oj, vad svårt... Vad är det för material i den? Bomull eller en blandning? Har dock inte sett den, bildlänken verkar inte funka.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9474698
Jag färgade min sidenindio. Både för hand och i maskin. Maskinen gav bäst och jämnast resultat. Men det var en 5,2m sjal så betydligt mer tyg att hålla ordning på. Så jag rekommenderar textilfärg i maskinen. Indio är en bra sjal att färga, finns många här på SSAB som färgat dem på olika sätt. Kul projekt!
Användarens profilbild
Av Cillan
#9474711
Den är i bomull

Vart hittar man sådan färg för maskin? Någon som är bättre eller sämre? Hur gör man? Känns ju verkligen enklast om det funkar. Vill ju ha kvar den blåa färgen men antar eftersom den är så mörk att den kommer vara kvar. Kan man färga en ljusare fär först för att se hur det blir och sen en gång till om man vill ha den lite mörkare?
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
#9474720
Men tänk bara på att den blå färgen kan förändras även om den är mörkare än den färgen du färgar med.

Jag har färgat en lila sjal med en vinröd färg och den blev snyggt plommonlila. Jag färgade i maskin och fick färga två gånger för det gick åt mer färg än jag trodde.
Användarens profilbild
Av SCSI
#9474750
Jag gillar Herdins färger, men det är en smaksak. De funkar även utmärkt att avfärga om man skulle bli missnöjd!
Om du vill ha kvar mönstret tycker jag att du ska sikta på en lite ljusare nyans och instämmer i att just indio är toppen för färgningsprojekt! :tumup:
(och glöm inte att lägga upp en bild på resultatet - det är på tok för lite sjalar häromkring nu för tiden!)
Användarens profilbild
Av Cillan
#9475278
Var hittar man färger att färga med?
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9475304
Jag köpte Dylon- färg på en affär med måleriprodukter för konstnärer och på panduro. Större matbutiker typ forum och maxi kan också ha textilfärg.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?