Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
#9465965
Det sitter så långt inne, jag vill sy, jag har så mycket idéer men jag får bara inte tummen ur och jag blir så irriterad på mig själv! Igår tog jag iaf fram symaskinen, även om jag har ett sybord där den står :roll: men nu står den på köksbordet. Jag lyfte ut tygerna från skåpet och satt med dom i knäet och kände mig bara så tung så tung.. tog fram en kjol jag bara behöver sy en bred mudd på, tog fram muddarna.. tittade.. stoppade tillbaka i fin ordning, la kjolen åt sidan.. stoppade tillbaka allt och gick därifrån.
Lite senare gick jag till en annan tyglåda, tog av locket, lyfte lite försiktigt på dom översta tygerna.. satt o kände mig tung.. suckade o pustade o sen gick jag därifrån, jag stängde inte ens locket.
Tog fram två syböcker för att kolla om det var nåt mönster jag kunde använda, öppnade... Molly gnällde o gapade o ville ammade så dom ligger kvar på bordet. I flera dagar har jag googlat på olika saker jag vill sy men jag kommer inte till skott! Det känns så otroligt tungt att börja så jag tror jag blir tokig! Jag hittar inte mössmönstret, var ändå inte nöjd med det så jag måste göra ett nytt, det tar emot. Tror det är det, att jag har inget mönster jag vet är sådär klockrent utan jag måste alltid rita ett. Jag bara suckar o pustar.. men jag vill ju, jag vill så jättegärna sy! Hur går det ihop? Och nu såg jag en sån fin tunika att jag bara vill sy massa såna.. men då måste jag rita ett mönster.. :roll:
Användarens profilbild
Av rithelo
#9465982
I know the feeling... :? Jag har inga råd att komma med alltså... Men en.stor kram :heart:
Av Smultronbarn
#9466837
En peppkram till dig! :friends: Hoppas du hittar motivationen snart! :D

För mig är det också så där ibland, jag sitter och läser och bläddrar i stickmönster, gruvar mig, kollar garnförrådet och får typ inte tummen ur. Och sedan när jag väl börjar upptäcker jag oftast hur roligt det är, och hus bra det känns när jag klarar av att sticka nåt jag trodde var för svårt för mig. :mrgreen: Och sedan gäller det ju förståss att fullfölja och bli klar också... :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9469694
Gjorde ett nytt mössmönster och sydde en provmössa.. ritade om det och sydde en ny.. jag är inte nöjd med rundningen så jag måste fortsätta, jag blir så less att man ska vara så jäkla petig!

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?