Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Candela
#9460596
Kan man fylla en värmekudde med torkade gula ärter, istället för vete? :hmm: Eller finns det någon risk att de börjar poppa i micron, som popcorn?! :lol:
Av Smultronbarn
#9461535
Hur har det gått - klarade ärtorna testet? :D
Användarens profilbild
Av Candela
#9462237
Det funkade bra, men sonen (som fick kudden i present) sa att han hellre ville ha mindre fyllning, alltså vetekorn eller ris eller nått åt det hållet. Jag får väl sy en till nån dag :lol:
Av Smultronbarn
#9462245
Vad härligt att det funkade ändå! :D Hur länge/mycket värmde ni den?
Användarens profilbild
Av Candela
#9462285
Smultronbarn skrev:Vad härligt att det funkade ändå! :D Hur länge/mycket värmde ni den?
Jag vet inte riktigt, det är sonen som har värmt den. Men gissningsvis kring 3 minuter. Den tar längre tid att bli varm än min gamla vetekudde, men jag vet inte om det beror på ärterna eller att kudden har mer innehåll överlag. :hmm:
Av Smultronbarn
#9462313
Candela skrev:
Smultronbarn skrev:Vad härligt att det funkade ändå! :D Hur länge/mycket värmde ni den?
Jag vet inte riktigt, det är sonen som har värmt den. Men gissningsvis kring 3 minuter. Den tar längre tid att bli varm än min gamla vetekudde, men jag vet inte om det beror på ärterna eller att kudden har mer innehåll överlag. :hmm:
Okej, då testar jag mig fram! :tumup: Vet du om han värmde med eller utan vattenglas i micron? Med min vetekudde får det inte plats nåt vattenglas, men jag tänkte om man har en lite mindre kudde kanske.
Användarens profilbild
Av Candela
#9462343
Smultronbarn skrev:
Candela skrev:
Smultronbarn skrev:Vad härligt att det funkade ändå! :D Hur länge/mycket värmde ni den?
Jag vet inte riktigt, det är sonen som har värmt den. Men gissningsvis kring 3 minuter. Den tar längre tid att bli varm än min gamla vetekudde, men jag vet inte om det beror på ärterna eller att kudden har mer innehåll överlag. :hmm:
Okej, då testar jag mig fram! :tumup: Vet du om han värmde med eller utan vattenglas i micron? Med min vetekudde får det inte plats nåt vattenglas, men jag tänkte om man har en lite mindre kudde kanske.
Nej, vi brukar värma utan vattenglas :) Tänk bara på att inte använda syntet-tyg, som kan smälta/börja brinna i mikron.
Av Smultronbarn
#9462495
Candela skrev:
Smultronbarn skrev:
Candela skrev:
Smultronbarn skrev:Vad härligt att det funkade ändå! :D Hur länge/mycket värmde ni den?
Jag vet inte riktigt, det är sonen som har värmt den. Men gissningsvis kring 3 minuter. Den tar längre tid att bli varm än min gamla vetekudde, men jag vet inte om det beror på ärterna eller att kudden har mer innehåll överlag. :hmm:
Okej, då testar jag mig fram! :tumup: Vet du om han värmde med eller utan vattenglas i micron? Med min vetekudde får det inte plats nåt vattenglas, men jag tänkte om man har en lite mindre kudde kanske.
Nej, vi brukar värma utan vattenglas :) Tänk bara på att inte använda syntet-tyg, som kan smälta/börja brinna i mikron.
Åh, ja, tack för tips! Det hade jag inte tänkt på, men gissar att den lakansväv jag har borde vara ok då eller en bit linnestuv.

Undrar om det funkar med typ torkade vita bönor istället för ärtor... :hmm: Undrar om jag törs pröva? (Hittade n på se med apgamla bönor längst in i skafferiet, men de kanske är ok att äta ändå vad vet jag).

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?