Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Miltonia
#9452755
Någon som har testat att använda silk hankies för att göra garn?
Har ni i så fall spunnit garnet eller använt det ospunnet? Färgat själva? Går det använda (ospunnet) till nålbidning? Bästa stället att köpa för att testa (gärna färdigfärgat)?
Av Smultronbarn
#9456699
Oj, det här låter spännande! Aldrig hört talas om metoden, men berätta gärna mer! :D
Av Miltonia
#9457259
Jag vet inte så mycket heller... Men det är alltså som tunna, tunna lager av silkestråd, en kokong per lager, ungefär i storlek av en näsduk som ligger ihop 10-12 stycken. Köps ofärgade. Och så färgar man hela högen, låter torka, och tar försiktigt isär dem en och en. Sen kan man men fingrarna göra som ett hål i mitten och försiktigt dra isär trådarna lite i taget så att det blir en större och större cirkel av silkestråd. När den blivit så tunn man vill ha den drar man förisktigt av trådarna på ett ställe så det blir en lång tråd. Den kan spinnas till garn, eller användas ospunnen. Sen tar man nästa lager och gör samma sak med och fogar samman med den första tråden. Och så fortsätter man så tills allt är klart.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?