Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sirisirius
#9443197
Jag är visserligen inte ledig men kan inte låta bli att ha lite projekt ändå.

Jag ska göra en tipi till barnen att ha i trädgården och sen har jag samlat lite småpinnar för att göra en liten älvträdgård i en hink eller balja.
sen har jag en massa inomhusprojekt, jag ska göra en sänggavel och pimpa lilltoan. :D
Av Smultronbarn
#9443228
Än så länge har jag virkat en babyhätta! :vågen: Och jag som inte trodde att jag kunde virka.

Nästa på tur är att sticka en babykofta samt virka en gallerfilt. Kommer nog ta ett tag gissar jag. :roll:

På lotten ska jag bygga stöd för ärtorna och bygga en kompostbehållare av pinnar, och med maken ska jag bygga en förvaringslåda av gamla pallkragar.

Sonen bygger fantastiska fantasikreationer i lego. :loving:
Användarens profilbild
Av zink
#9443308
Föda upp grodyngel... Och släppa ut grodor!

Räknas kanske inte som pyssel ;-)

Men nu har jag simfotat tråden 8)
Användarens profilbild
Av Deviant
#9443353
Jag har införskaffat en liten handpump-mjölkmaskin-grej så att jag kan mjölka getterna utan att slita lika mycket på mina dåliga handleder så jag tänkte bli en fena på att göra egen fil och yoghurt men det kanske inte heller räknas som pyssel? :D

I övrigt är det livet på landet med skötsel av djur och odlingar, stundande höskörd och ja det finns alltid massa att stå i men känns kanske inte så pyssligt. Önskar jag kunde ta mig tid att sy och sticka lite till kommande lillen också men det blir kanske till hösten när det lugnar sig med annat. :)
Användarens profilbild
Av keah
#9443403
Maken fick igår som födelsedagspresent att han och jag tillsammans ska sy en arbetskilt till honom. Far- och morföräldrar är vidtalade och bistår med barnvaktning och utlåning av utrymme och symaskin/-er så jag hoppas att vi får till att göra detta på semestern. En viss planering innan krävs nog, men jag känner mig peppad och längtar efter att få göra något pyssligt bara han och jag. :heart:
Användarens profilbild
Av AnKa
#9443406
Deviant skrev:Jag har införskaffat en liten handpump-mjölkmaskin-grej så att jag kan mjölka getterna utan att slita lika mycket på mina dåliga handleder så jag tänkte bli en fena på att göra egen fil och yoghurt men det kanske inte heller räknas som pyssel? :D

I övrigt är det livet på landet med skötsel av djur och odlingar, stundande höskörd och ja det finns alltid massa att stå i men känns kanske inte så pyssligt. Önskar jag kunde ta mig tid att sy och sticka lite till kommande lillen också men det blir kanske till hösten när det lugnar sig med annat. :)
Göra egen fil ska jag också göra. Eller mest min mamma kanske :wink:
Så ska vi njuta den till sommarfrukost med jordgubbar. Bättre sommarpyssel finns nog inte.
Av FruFrid
#9443511
Jag ska papperspyssla med project life/scrapbooking. Jag ligger lite efter med mina fotoalbum och tänkte använda sommaren till att komma ifatt. Håller just nu på med förra sommarens semesterbilder.
Användarens profilbild
Av AnKa
#9443679
Jag har en massa projektplaner som jag skulle kunna ta tag i. Bla en del kläder som jag tänkt ändra.

Så skulle jag vilja virka en matta till verandan. Men drar mig lite för jag är rädd att jag aldrig färdigställer det.
Bilagor
Eller virkad i tjockt bommulsgarn
Eller virkad i tjockt bommulsgarn
384a31bc1717527a836c8a31bc1e3955.jpg (156.92 KiB) Visad 6227 gånger
Virkad av trasmattor
Virkad av trasmattor
23d47e63f8c4cc390825443329cfef1c.jpg (179.47 KiB) Visad 6227 gånger
Av FruFrid
#9443831
Jag började plötsligt lägga pärlplatta. Dottern ville pärla men eftersom hon är sjuk ville hon ha mig bredvid hela tiden så då började jag också pärla. Jag gjorde en söt kawaiijordgubbe efter mönster
Användarens profilbild
Av zink
#9443840
Sonen kom hem med ett armband han gjort hos en kompis och han ska minsann aldrig ta av det utan hade det på sig jämt. Det är et sånt där av små gummisnoddar ("rainbow looms" eller loops trodde jag då ;-) ) så nu har vi beställt hem från Slöjd-Detaljer. Han har gjort fler nu och det snyggaste var ett med V-mönster, görs med tre trådar sa han. Vi kollade lite på YouTube också, finns hur mkt som helst förstås. Det här blir en jättebra grej i sommar tror jag. Jag köpte faktiskt ett 10-pack av den ekla "påtdockan" (3:90 kr styck...) även om man kan göra med fingrarna, men tänkte på när de är flera kompisar. Åsså ett kit med platta.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9443847
Jag kör som vanligt med stickning. :tumup:

Vi brukar göra sälgpipor någon gång varje sommar, säkert även i år.
Användarens profilbild
Av SCSI
#9443855
Ååååh, sälgpipor! Jag vet inte ens var det finns sälg här...
Jag tänkte försöka brodera klart min huvtröja jag började med förra året. Den behöver fler löv.
broderi.jpg
broderi.jpg (144.09 KiB) Visad 6182 gånger
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
#9443874
IMG_20150622_112907.JPG
IMG_20150622_112907.JPG (1.99 MiB) Visad 6169 gånger
IMG_20150622_112944.JPG
IMG_20150622_112944.JPG (1.65 MiB) Visad 6169 gånger
Jag stickar på ett par halvvantar till en kompis. Jag är inte riktigt nöjd men det kanske blir bra tillslut... Hon är sjuk och jag vill visa att jag tänker på henne och blommor och kvinnosymboler hoppas jag passar till en trädgårdsälskande feminist :-)
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
#9443876
SCSI skrev:Ååååh, sälgpipor! Jag vet inte ens var det finns sälg här...
Jag tänkte försöka brodera klart min huvtröja jag började med förra året. Den behöver fler löv.
broderi.jpg
Åh vad snyggt det blir :love:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?