Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Supernova
#9440093
Jag har en BäraBarn-ringsjal i den här färgen...

Bild

...som jag älskar. Men den ser för tråkig ut. Urtvättad och allmänt trist. Tänker att det vore läckert att färga den i nån stark färg, typ blå, orange, grön, rosa eller liknande (mottager gärna förslag!).

Men vad bör jag använda för färg? Finns det nån vettig sida att beställa ifrån? Andra tips?
Användarens profilbild
Av isbl
#9440163
Textilfärgen Nitor brukar ju finnas i vanliga mataffärer (väl?) annars garanterat på Panduro: http://www.pandurohobby.se/search?q=textilf%C3%A4rg
Den används i kombination med färgsalt och körs i vanlig tvättmaskin, jag färgade om en hel del kläder när jag bodde hemma på gymnasiet och körde i vår vanliga tvättmaskin. Sen körde jag alltid ett par tvättar tomma eller med mörka kläder, för färgen kan ligga kvar ett tag. Viktigt att torka av gummidelar och sånt också. Sen har jag för mig att dessa kläder läckte färg vid tvättarna efteråt, men en sjal brukar ju inte behöva tvättas så ofta.

Låter spännande hur som helst, hoppas på bildbevis sen :tumup:
Användarens profilbild
Av Supernova
#9440212
Men åååh, Panduro! Såklart! Att jag inte tänkte på det :duh: :hellu: Det finns ju i grannstaden, till och med. Och massa olika fina färger har dom tydligen. Nu är det "bara" till att bestämma vilken det blir. Står mellan limegrön, skogsgrön, turkos, petrolblå, chockrosa eller möjligtvis orangegul.

Färgkodade texten stämmer kanske inte helt hundra... :lol:
Användarens profilbild
Av jenn79
#9442069
Har du färgat ännu? :)

Limegrön!! :love:
Själv är Jag svag för rosa :loving:
Användarens profilbild
Av Supernova
#9442093
Den är färgad! Väntar bara på att jag ska orka ta ett kort. Kanske skulle roa mig med det nu... :)
Användarens profilbild
Av Supernova
#9442103
Jag är också svag för rosa ;)

Väldigt svårt att få fram färgen på bild. I verkligheten är den jätterosa med mörklila ränder :loving:
Bilagor
WP_003548.jpg
WP_003548.jpg (339.32 KiB) Visad 4058 gånger
Användarens profilbild
Av Supernova
#9442130
Ja jag är rätt nöjd. Kan ångra att jag inte tog limegrönt trots allt, men den är betydligt bättre nu än när den såg ut som en urtvättad kökshandduk :lol:
Användarens profilbild
Av isbl
#9442166
Åååh, vilken urtjusig sjal, och gullig unge :loving:
Användarens profilbild
Av Supernova
#9442264
SCSI skrev:Skitsnyggt! Och du kan ju alltid avfärga och ta limegrönt senare om du tröttnar.

Smart!! :D :tumup:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?