Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9440081
Jag gör för andra gången i mitt liv virkar jag en amigurumi och det går bra! :vågen: Jag blir ju nästan stolt och det är så roligt...tills jag stötte på patrull. På ett tvåfärgat musöra... :roll:

Beskrivningen är på engelska från tidningen "Make it today", och det är en mus designad av Janine Holmes. Det är det fetmarkeradce jag inte fattar riktigt hur jag ska göra. Nu är örat dubbelsidigt med en rosa sida (med beige kant) och en beige baksida. Det ser ju inte riktigt ut som på bilden, men gissar att tidningsmusen är virkad av ett proffs. Se bilden nedan (makeittoday.co.uk)

Ear
Useing 4 mm hook and Dissy Pink (akrylgarn) makinga a magic ring, woek 6 dc into ring. Six sts

[......]
Rdn 3: (#dc, 2 dc in next st) to end. 18 sts
Change to Dancer Beige (akrylgarn)
Rdn 4: working in back loops only (2 dc, 2dctog) to end. 18 sts
Rdn 5: (1 dc, dc2tog) to end. 12 sts
Rdn 6: (dc2tog) to end. Six sts
Cut yarn leaving a long tail, thread tail onto tapestry needle and thread through rem sts, fasten off
Rdn 7: with pink side of ear facing rejoin Dancer Beige to any of the 24 rem front loops from Rdn 4, 20 dc, leave last four sts unworked
Fasten off

Bild

dc2tog=doubble crochet two together
dc= double crochet= fast maska

Alltså, jag förstår att jag ska göra något med de främre bågarna som hängde ihop med de bakre jag skulle virka i innan. Men vad ska jag göra? Och hur ser jag att det är just dem? Nu är ju örat "rättvänt", för när jag har slutit de 6 återstående maskorna (rdn 6) så går det ju inte att vända längre. Hoppas jag skrivit av rätt nu i mönstret.

Vore tacksam för hjälp att klura ut detta! :D
#9440089
Ja just det, i ett litet citat från designern står det: "Try sewing a few stitches trough the front side and back side of the ears when attaching them to the head. This will help ensure that they stand up nice and straight".

Jag fattar att jag ska stärka upp öronen lite, men menar hon att jag sak sy fast öronen både på bak+framsidan av öronen/huvudet eller att jag ska sy lite fram och tillbaka genom örat?

Kanske borde börjat med en svensk beskrivning först va? :roll: :lol: Men det går ju så bra egentligen! :wink:
Även om jag inte direkt kan säga till sandlådemammorna att "näe nu ska jag nog gå hem och virka på musen lite". Låter ju helt... :oops: :fnissa:

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?