Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9444132
isbl skrev: Jag tycker det funkade bra med markörerna och behöll stickningen så eftersom att flätorna då hamnade i skarvarna, vilket gjorde det möjligt att använda den femte stickan istället för flätsticka (eftersom jag inte hittar rätt på min :roll:)
Jag flyttade som sagt maskorna så att det slätstickade kom på egna stickor och kunde ändå precis som du använda "nästa" sticka som flätsticka. Smidigt att slippa ännu en sticka. :tumup:
#9444145
Tack för era synpunkter! :D

En sak fattar jag inte, var är det stickorna byter namn, exakt, jag hittar inte det!!
#9444192
När det står om hälen. The heel is knitted over 32 stitches, on needles 2 and 3. För mig är det de gamla nr 3 & 4.
Du skrev i andra stycket "Knit two rows and then knit all stitches on needle no 1, mark the new begining of round here". Jag borde varit uppmärksam redan här och insett att gamla 2:an (blir det väll) blir 1:a stickan. Det var inte värre än att jag hajade till tänkte någon sekund och fortsatte sticka.
#9444208
Fryle skrev:
isbl skrev: Jag tycker det funkade bra med markörerna och behöll stickningen så eftersom att flätorna då hamnade i skarvarna, vilket gjorde det möjligt att använda den femte stickan istället för flätsticka (eftersom jag inte hittar rätt på min :roll:)
Jag flyttade som sagt maskorna så att det slätstickade kom på egna stickor och kunde ändå precis som du använda "nästa" sticka som flätsticka. Smidigt att slippa ännu en sticka. :tumup:
:hmm: fattar inte, för mig kom ju flätan i slutet av en sticka, för dig borde det ju blivit mitt på? Troligtvis jag som tänker trögt :hellu:
Men bra att det funkade hur man än väljer att fördela stickorna :tumup:
#9444210
Ketronya skrev:Tack för era synpunkter! :D

En sak fattar jag inte, var är det stickorna byter namn, exakt, jag hittar inte det!!
Nu när jag läser mönstret så tror jag att jag blev lite generellt förvirrad med sticka nr 1 och att här börjar varvet utan att veta vad som var upp och ner. Kanske :hmm: För byter numrering gör de ju inte.
#9444388
Okej, tror att jag fattar! Men vet inte riktigt hur jag ska lösa det än, i mitt huvud är det ju logiskt eftersom det är jag som tänkt det, så svårt att komma på en förklaring som funkar bra. :hmm:
#9444425
Ketronya skrev:Okej, tror att jag fattar! Men vet inte riktigt hur jag ska lösa det än, i mitt huvud är det ju logiskt eftersom det är jag som tänkt det, så svårt att komma på en förklaring som funkar bra. :hmm:
Men det går ju att förstå, det är nog individuellt bara hur en tänker. Jag vet inte riktigt i efterhand varför jag tyckte det kändes knepigt :hmm:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?