Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av majviva
#9436370
Är sugen på att liva min Manduca, men vill inte färga. Är det nån som hittat på något kul? Funderar på att sy egen zip-in men hur hittar man dragkedja som passar? Att köpa ny zipin och slakta känns inte riktigt rätt tycker jag. Eller kanske handsy på tyg (vill inte ändra grundkonstruktionen, vill känna mig helt trygg med att selen håller) men handsy är inte min starkaste gren. Vad säger ni här på forumet? Idéer, åsikter, inspiration?
Användarens profilbild
Av funshine
#9436452
Att hitta en dragkedja är nog inte så svårt. De kommer i standardstorlekar. Ta med selen till tygaffären och prova ut en som fungerar ihop. Är den för lång gör det inget, det går att kapa av bara du ser till att det finns ett nytt stopp i änden så att inte kläppen lossnar. Antingen ett metalclips eller en bred zickzack med 0 i stygnlängd. Ett annat alternativ och troligen det snyggaste är att på slutet lägga en 90graders vikning så att änden av dragkedjan helt enkelt blir fastsydd i tyget.
Av Smultronbarn
#9440094
Om du vill ha nån rolig figur på, så kanske du hittar en applikation som kan strykas på så slipper du handsy?
Av nrablajS
#9440181
Om man vill göra nåt lätt och tillfälligt har jag sett bilder på att man sätter en barntshirt över selen och voila!
Av Flygmusen
#9440213
Jag broderade min dotters namn och en fisk på vår. Det är kanske inte det snyggaste i världen men annorlunda i alla fall. Jag planerar om jag får fler barn brodera dit deras namn och en symbol för det barnet.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?