Aktuellt datum och tid: lör jan 16, 2021 13:02
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
SCSI skrev:Tivedstrollet skrev:Och snart går det långsammare när det blir vartannat räta och vartannat aviga när jag börjar sticka fram och tillbaka istället för runt för att få en öppning fram.![]()
Jag hade fortsatt sticka runt och klippt på slutet istället. Aviga maskor ska man sticka så lite som möjligt!
Är man det minsta ambidextriös ser man istället till att lära sig att sticka räta med både höger och vänster hand.(fast för mig är det lika avigt att sticka med höger hand som det är att sticka aviga med vänster... Jag har faktiskt lärt mig att tycka bättre om att sticka avigt efter att jag började öva med fel hand)
Amaltea skrev:Klänning till skolavslutingen påbörjad![]()
1000 maskor i kjolens nederkant... vidd ska det vara.
Har förbrukat 4 hg garn och är inte uppe vid livet ännu - kommer att bli
en tung kreation detta
Tivedstrollet skrev:Och snart går det långsammare när det blir vartannat räta och vartannat aviga när jag börjar sticka fram och tillbaka istället för runt för att få en öppning fram.![]()
Jag hade fortsatt sticka runt och klippt på slutet istället. Aviga maskor ska man sticka så lite som möjligt!
Fryle skrev:Amaltea skrev:Klänning till skolavslutingen påbörjad![]()
1000 maskor i kjolens nederkant... vidd ska det vara.
Har förbrukat 4 hg garn och är inte uppe vid livet ännu - kommer att bli
en tung kreation detta
1000 maskor
Jos skrev:Dottern (snart 10 år) vill att jag ska sticka tumvantar åt henne.Någon som har tips på mönster och/eller garn till barnvantar?
SCSI skrev:Jos skrev:Dottern (snart 10 år) vill att jag ska sticka tumvantar åt henne.Någon som har tips på mönster och/eller garn till barnvantar?
Vantar med indisk tumkil ser galna ut men har en oöverträffad passform tycker jag! https://www.novitaknits.com/fi/sv/node/ ... structions
Jag brukar välja sockgarn till vantar, ren ull nöts för lätt. Raggi är perfekt om man vill ha lite tjockare vantar, drops delight eller fabel för "finvantar".
SCSI skrev:Jos skrev:Dottern (snart 10 år) vill att jag ska sticka tumvantar åt henne.Någon som har tips på mönster och/eller garn till barnvantar?
Vantar med indisk tumkil ser galna ut men har en oöverträffad passform tycker jag! https://www.novitaknits.com/fi/sv/node/ ... structions
Jag brukar välja sockgarn till vantar, ren ull nöts för lätt. Raggi är perfekt om man vill ha lite tjockare vantar, drops delight eller fabel för "finvantar".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster