Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9557754
Nä, alltså, det blir grönt till mönstret. Annars blir det ju ingen färg alls och han vill gärna bryta av lite från det gråsvarttråkiga. Han brukar ha en halsduk i sidensammet som han fått av mig. Den är svart med klarröda döskallar. Han har tydligen fått många komplimanger för halsduken, för att den är stilig och lite bad ass på samma gång. Och större delen av mössan är redan stickad i mörkgrått, så det är mönsterdelen kvar att besluta om. Vantarna är egentligen mindre viktiga, för han har nog hellre fingerhandskar när han leker konsult i stan.
#9557760
Amaltea skrev:
Tivedstrollet skrev:
Amaltea skrev:Jag behöver garntips!
Sandnes tove, men det är 160m/50 gram, det kanske är för långt från 130? Det finns i alla fall i en massa fina färger.

https://www.nystvindan.se/leverantorer/ ... garn/tove/
Tack för tipset men jag behöver något åt det grövre hållet från 150.
Vantarna blir för små, jag håller för hårt och byter jag stickstorlek blir det för glest :roll:
Sent inlägg - men jag blev glatt överraskad över Panduros merinogarn (eget märke) jag tror det var 115m på 50 g. Inte heller riktigt 130, men närmare :).
#9557763
Kaffemoster skrev:
Amaltea skrev:
Tivedstrollet skrev:
Amaltea skrev:Jag behöver garntips!
Sandnes tove, men det är 160m/50 gram, det kanske är för långt från 130? Det finns i alla fall i en massa fina färger.

https://www.nystvindan.se/leverantorer/ ... garn/tove/
Tack för tipset men jag behöver något åt det grövre hållet från 150.
Vantarna blir för små, jag håller för hårt och byter jag stickstorlek blir det för glest :roll:
Sent inlägg - men jag blev glatt överraskad över Panduros merinogarn (eget märke) jag tror det var 115m på 50 g. Inte heller riktigt 130, men närmare :).
Klämde på det idag, 120 m :tumup:

Testade Fuga i julhelgen men mönstret blev blurrigt pga ludd.
#9557912
Är det möjligtvis någon här som har ett mönster till Pickles Enkel vest, ett barnmönster som jag påbörjade för 7 år sedan och tänkte slutföra nu, men hittar inte mönstret (min gamla länk funkar inte) och har mindre lust att betala för det igen när jag bara ska sticka några varv. Och nej jag pallar ej att fristila, har nästan glömt hur en stickar.

Bild
#9559868
Åh, jag skulle vilja sticka! Men just nu lappar och lagar jag mest... Hinner inte riktigt med det heller.
Av Ponyo
#9559879
CAKirre skrev:Åh, jag skulle vilja sticka! Men just nu lappar och lagar jag mest... Hinner inte riktigt med det heller.
Lägg upp en oslohue. Den funkar bra att bara sticka ett varv här eller där.
#9559880
Ponyo skrev:
CAKirre skrev:Åh, jag skulle vilja sticka! Men just nu lappar och lagar jag mest... Hinner inte riktigt med det heller.
Lägg upp en oslohue. Den funkar bra att bara sticka ett varv här eller där.
Mössor har vi för flera år framåt, så det är ingen fara. Har fått garn som jag skulle vilja sticka tröja till mig av, mest det. Sedan någon hösttröja till tösen.
Av Ponyo
#9559882
CAKirre skrev:
Ponyo skrev:
CAKirre skrev:Åh, jag skulle vilja sticka! Men just nu lappar och lagar jag mest... Hinner inte riktigt med det heller.
Lägg upp en oslohue. Den funkar bra att bara sticka ett varv här eller där.
Mössor har vi för flera år framåt, så det är ingen fara. Har fått garn som jag skulle vilja sticka tröja till mig av, mest det. Sedan någon hösttröja till tösen.
Testa att lägga upp något, och låt det få ta tid :heart:
#9559972
Naturligtvis behagade SB hänga sig när jag skrivit ett långt inlägg...
Vad skulle ni hitta på med detta garn?
Provence av märket Sjuntorp 55% bomull 45 viscose.
50g/115m 3-3½mm 23m=10cm
Har ca 480 g grönt, 400 g vitt och knappa två nystan grått.
Vill ha mig en somrig tröja med långa ärmar.
Bild

Jag är lite lur på denna, garnet Elise har i stort sett samma masktäthet och stickor som mitt, men är på 170m/50g.
https://www.jarbo.se/sv/91517-troja-med ... askor.html
Bild
  • 1
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?