Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
#9230692
CAKirre: Jag tycker tröjan är jätte fin, men om du stör dig på ärmhålet kommer du nog fortsätta göra det tyvärr.
Va det nån mer som köpte Alecia Beth mönstret som vill hjälpa mig lite, jag har kört fast.
Har precis beställt en sån där kort rundsticka, har inte fått tummen ur innan, nu får vi se hur det går...
#9230832
mly skrev:CAKirre: Jag tycker tröjan är jätte fin, men om du stör dig på ärmhålet kommer du nog fortsätta göra det tyvärr
Har inte själv erfarenhet av den varianten av axel/ärm tillverkning så jag har inge tipps eller råd att ge dig, men jag tror som mly, retar du dig på det nu kommer du säkert fortsätta göra det.
#9231315
zmurfan skrev:Jag måste ju tassa den här nya tråden jag med.
Stickar för närvarande på en blå Pyttipannasjal till svärmor och en grön sjal till mig själv.
Den jag stickar till mig själv följer ett mönster i en KAL av denna designer: http://www.ravelry.com/groups/o-c-knitiot-designs
Jag har sett många som stickar den, är den lätt? Hur stor blir den?
#9231329
gurkan skrev:
zmurfan skrev:Jag måste ju tassa den här nya tråden jag med.
Stickar för närvarande på en blå Pyttipannasjal till svärmor och en grön sjal till mig själv.
Den jag stickar till mig själv följer ett mönster i en KAL av denna designer: http://www.ravelry.com/groups/o-c-knitiot-designs
Jag har sett många som stickar den, är den lätt? Hur stor blir den?
Jag har också stickat sunnyside up. Den var inte svår. Den är ganska stor, hänger jag den över axlarna täcker den nästan ryggen och då har jag inte blockat än.
#9231333
hörnsten skrev:
gurkan skrev:
zmurfan skrev:Jag måste ju tassa den här nya tråden jag med.
Stickar för närvarande på en blå Pyttipannasjal till svärmor och en grön sjal till mig själv.
Den jag stickar till mig själv följer ett mönster i en KAL av denna designer: http://www.ravelry.com/groups/o-c-knitiot-designs
Jag har sett många som stickar den, är den lätt? Hur stor blir den?
Jag har också stickat sunnyside up. Den var inte svår. Den är ganska stor, hänger jag den över axlarna täcker den nästan ryggen och då har jag inte blockat än.
Den blir stor. Jag har kortat lite av repetitionerna till framändarna pga att jag inte har garn som räcker. Slutänden med rutorna blir ändå i annan färg. Så min blir lite mindre i fram än vad som är tänkt men den blir stor ändå. Lite roligt med olika tekniker som man inte har gjort förut.
#9231335
Juliusdotter skrev:
mly skrev:CAKirre: Jag tycker tröjan är jätte fin, men om du stör dig på ärmhålet kommer du nog fortsätta göra det tyvärr
Har inte själv erfarenhet av den varianten av axel/ärm tillverkning så jag har inge tipps eller råd att ge dig, men jag tror som mly, retar du dig på det nu kommer du säkert fortsätta göra det.
Jo, ni har rätt. Jag bröt ihop igår när jag försökte få ordning på den...
Jag tycker tröjan är fin, men allt det där extra vid sidorna av ärmhålan fixar jag helt enkelt inte.
#9231343
Aborre skrev:
CAKirre skrev:
Juliusdotter skrev:
mly skrev:CAKirre: Jag tycker tröjan är jätte fin, men om du stör dig på ärmhålet kommer du nog fortsätta göra det tyvärr
Har inte själv erfarenhet av den varianten av axel/ärm tillverkning så jag har inge tipps eller råd att ge dig, men jag tror som mly, retar du dig på det nu kommer du säkert fortsätta göra det.
Jo, ni har rätt. Jag bröt ihop igår när jag försökte få ordning på den...
Jag tycker tröjan är fin, men allt det där extra vid sidorna av ärmhålan fixar jag helt enkelt inte.
Jag tycker tröjor med lite ärmbyls är bekvämare och ser snyggare ut än lite när det är lite tightare kring ärmarna. Tycker inte det ser lite trist ut när det stramar lite i ärmsömmen/raglanen.

Hur som, försvinner inte ärmbylset om man direkt minskar bort eventuellt upplockade ärmhålemaskor samt minskar 1-2 varje till vartannat varv den första biten? Så gjorde jag på senaste tröjan jag gjorde. Som av misstag krömp i tvätten.......... :roll: :cry:
Där håller jag med dig, det får inte bli stramt, men att ha ett stort överskott på maskor (det är lika mycket till flik som hänger på baksidan av ärmen) ser inte bra ut i mina ögon.
Du har rätt i att minska maskantalet löser det nog, problemet jag har är att ärmen och tröjan är stickat i ett, så repar jag upp ärmen och minskar antalet maskor där, utan att repa upp resten av tröjan, så kommer jag få extra garn som jag inte kan göra av någonstans och som riskerar att förvränga tröjan om det flyttar sig ut i fram/bakpartiet.
Min stora fråga är just nu om jag ska kasta undan skiten (vilket inte kommer fungera, med tanke på hur jag blivit besatt av skiten) alternativt repar upp hela tröjan och börjar om från start (något jag dragit mig för). :gaah:
#9231347
Ponyo skrev:Stick with us-tjejerna brukar inte locka mig med sina favoriter eller stickprojekt. Men nyss köpte jag ett mönster efter att de pratat om det:
Bild
http://www.ravelry.com/patterns/library ... --mini-fox

Måste sticka en var till pojkarna. Och en till mig själv :fnissa:
Supersöt och veganvänlig! :loving:
#9231403
gurkan skrev:
zmurfan skrev:Jag måste ju tassa den här nya tråden jag med.
Stickar för närvarande på en blå Pyttipannasjal till svärmor och en grön sjal till mig själv.
Den jag stickar till mig själv följer ett mönster i en KAL av denna designer: http://www.ravelry.com/groups/o-c-knitiot-designs
Jag har sett många som stickar den, är den lätt? Hur stor blir den?
Nästa gång ska jag vara tydligare. :lol: Hur är Pyttipannan?
#9231490
gurkan skrev:
gurkan skrev:
zmurfan skrev:Jag måste ju tassa den här nya tråden jag med.
Stickar för närvarande på en blå Pyttipannasjal till svärmor och en grön sjal till mig själv.
Den jag stickar till mig själv följer ett mönster i en KAL av denna designer: http://www.ravelry.com/groups/o-c-knitiot-designs
Jag har sett många som stickar den, är den lätt? Hur stor blir den?
Nästa gång ska jag vara tydligare. :lol: Hur är Pyttipannan?
Jag har börjat på den, den är lätt att sticka men verkligen skittråkig, har väl gjort 12 uddar men ja, det är verkligen inte roligt...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 198

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?