Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9546877
Är det någon som sett en stickbeskrivning för lobster-vantar? Alltså vantar med tre fingrar (tumme, pekfinger+långfinger, ringfinger+lillfinger). Det blir för klumpigt med tumvantar och för kallt med fingervantar när jag cyklar, jag tror att lobster-vantar skulle vara perfekt.
#9546878
CAKirre skrev:Är det någon av er som har stickat Järbos tovade vantar mönster 92261?
http://www.jarbo.se/beskrivningar/?artn ... Sök&lang=s

Tänkte sticka dem med lite restgarn av léttlopi jag har, men blir osäker på hur de sitter med tanke på att min hand till vrist är 20 cm och det är typ hela längden på den vanten som passar mig i bredd... Hittar dock inte mönstret på Ravelry, så jag kan inte hitta någon bra bild hur det sitter när de är färdiga...
Åh, vad synd att jag inte visste det igår! De hade såna vantar uppstickade i garnaffären när jag var där igår. Men kan du inte bara sticka längden på en längre vante och den bredd du behöver. Men alltid svårt att veta hur de krymper. Men jag tycker de brukar gå att forma rätt mycket efteråt.
#9546879
Började på en telja igår. https://www.ravelry.com/patterns/library/telja
Har typ bott i Riddarin sen den blev klar för ett tag sen. Ångrar att jag inte stickade Riddarin i lettlopi, men den är helt ok ändå. Teljan blir i lettlopi i alla fall.
Måste få klart syrrans julklappsvantar också, men jag tappar tålamodet att sticka med 2x3 färger på magicloop, trassel. :roll:
#9546880
BaraSara skrev:Är det någon som sett en stickbeskrivning för lobster-vantar? Alltså vantar med tre fingrar (tumme, pekfinger+långfinger, ringfinger+lillfinger). Det blir för klumpigt med tumvantar och för kallt med fingervantar när jag cyklar, jag tror att lobster-vantar skulle vara perfekt.
Det lät ju häftigt! En av anledningarna till att jag funderar på att sticka tovade vantar. Blir också kall om fingrarna när jag cyklar
#9546881
Emma-Lisa skrev:
CAKirre skrev:Är det någon av er som har stickat Järbos tovade vantar mönster 92261?
http://www.jarbo.se/beskrivningar/?artn ... Sök&lang=s

Tänkte sticka dem med lite restgarn av léttlopi jag har, men blir osäker på hur de sitter med tanke på att min hand till vrist är 20 cm och det är typ hela längden på den vanten som passar mig i bredd... Hittar dock inte mönstret på Ravelry, så jag kan inte hitta någon bra bild hur det sitter när de är färdiga...
Åh, vad synd att jag inte visste det igår! De hade såna vantar uppstickade i garnaffären när jag var där igår. Men kan du inte bara sticka längden på en längre vante och den bredd du behöver. Men alltid svårt att veta hur de krymper. Men jag tycker de brukar gå att forma rätt mycket efteråt.
Ja, jag funderar på det, men tyckte att storlekarna verkade märkliga överlag, så jag hoppas att någon skulle ha testat dem och kunde svara på frågan om omkrets också. Fick beskrivningen från en garnbutik i stan som bedyrade att alla stickade dem och älskade dem, får ta mig in dit och se om hon själv har några uppstickade.
#9546882
Emma-Lisa skrev:Började på en telja igår. https://www.ravelry.com/patterns/library/telja
Har typ bott i Riddarin sen den blev klar för ett tag sen. Ångrar att jag inte stickade Riddarin i lettlopi, men den är helt ok ändå. Teljan blir i lettlopi i alla fall.
Måste få klart syrrans julklappsvantar också, men jag tappar tålamodet att sticka med 2x3 färger på magicloop, trassel. :roll:
Supersöt!
Tricket med flera färger och Magic loop är nog små dockor/nystan, men det har jag sällan ork till. Oftast använder jag ju båda ändarna av samma nystan om jag stickar två samtidigt, men det blir ju lite trassligt ibland... :lol:
#9546883
CAKirre skrev:
Emma-Lisa skrev:Började på en telja igår. https://www.ravelry.com/patterns/library/telja
Har typ bott i Riddarin sen den blev klar för ett tag sen. Ångrar att jag inte stickade Riddarin i lettlopi, men den är helt ok ändå. Teljan blir i lettlopi i alla fall.
Måste få klart syrrans julklappsvantar också, men jag tappar tålamodet att sticka med 2x3 färger på magicloop, trassel. :roll:
Supersöt!
Tricket med flera färger och Magic loop är nog små dockor/nystan, men det har jag sällan ork till. Oftast använder jag ju båda ändarna av samma nystan om jag stickar två samtidigt, men det blir ju lite trassligt ibland... :lol:
Ja, kanske bra med små smidiga nystan. 6 olika nystan blev lite rörigt, men inte så mycket kvar nu...
Men nu tittar vi på Harry Potter, så nu blir det 2,5timmar stickande på den omönstrade delen på tröjan.
#9546886
Emma-Lisa skrev:
CAKirre skrev:Är det någon av er som har stickat Järbos tovade vantar mönster 92261?
http://www.jarbo.se/beskrivningar/?artn ... Sök&lang=s

Tänkte sticka dem med lite restgarn av léttlopi jag har, men blir osäker på hur de sitter med tanke på att min hand till vrist är 20 cm och det är typ hela längden på den vanten som passar mig i bredd... Hittar dock inte mönstret på Ravelry, så jag kan inte hitta någon bra bild hur det sitter när de är färdiga...
Åh, vad synd att jag inte visste det igår! De hade såna vantar uppstickade i garnaffären när jag var där igår. Men kan du inte bara sticka längden på en längre vante och den bredd du behöver. Men alltid svårt att veta hur de krymper. Men jag tycker de brukar gå att forma rätt mycket efteråt.
Verkar ju som att de skrivit fel i mönstret, det är ju samma mått före och efter tovning på bredden. Jag hade nog bara tagit den storlek jag brukar ha och sen dragit i dem så de blir lagom efter tovning. Alternativt tovat lite till.
#9547356
Nej, jag tycker inte det luktar lanolin.

Har aldrig använt färdig ullkur, bara gjort egen, så jag vet inte hur den luktar.
  • 1
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 198
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?