Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9229356
Nu har jag beslutsångest med min Hey Hey, My My...
Jag gillar inte hur pass bylsiga ärmarna blir i armhålan. Alla verkar lyriska över denna metod att sticka ärmar, men passformen blir inte helt hundra i mina ögon... kanske jag som är för kräsen. :hmm:
På denna bild som jag lånat från ravelry av en tjej (svårt att fota på mig själv) syns det tydligt.
Bild
Ska jag fortsätta och göra klart tröjan så som mönstret säger, eller ska jag försöka hitta någon annan lösning på ärmarna?
Hur skulle ni ha gjort?

Kan det vara en idé att sticka shortrows för att få ärmen smidigare? :hmm:
#9229509
gurkan skrev:Surt inlägg från en som är 35+:

Tänkte att jag skulle varva P3 Dokumentär med Stickpodden när jag går med hunden. Jag laddade ner ett gäng avsnitt men det jag lyssnade på var sämre än studentradion jag sände 1995. Inget om stickning under de första femton minutrarna utan helt meningslöst prat om flyttar och hur en smålänning uttalar olika saker. Substans hallå? Så jag fick ta ett avsnitt P3 Dokumentär istället i alla fall. Jag ska provlyssna ett senare avsnitt imorgon och hoppas det innehåller någon typ av stickning.
De brukar börja med en massa tragg och sen kommer de in mer på stickning senare i avsnitten, jag gillar både stickpodden och stick with us podcast, stänger bara av öronen när jag inte tycker det är intressant ;)
#9229534
Trulsamin skrev:
gurkan skrev:Surt inlägg från en som är 35+:

Tänkte att jag skulle varva P3 Dokumentär med Stickpodden när jag går med hunden. Jag laddade ner ett gäng avsnitt men det jag lyssnade på var sämre än studentradion jag sände 1995. Inget om stickning under de första femton minutrarna utan helt meningslöst prat om flyttar och hur en smålänning uttalar olika saker. Substans hallå? Så jag fick ta ett avsnitt P3 Dokumentär istället i alla fall. Jag ska provlyssna ett senare avsnitt imorgon och hoppas det innehåller någon typ av stickning.
De brukar börja med en massa tragg och sen kommer de in mer på stickning senare i avsnitten, jag gillar både stickpodden och stick with us podcast, stänger bara av öronen när jag inte tycker det är intressant ;)
Jag provade Stick with us idag. Det går inte. Jag är för känslig för dålig radio. (Och jag vet att det är privatpersoner utan journalistiska ambitioner som pratar om det som intresserar dem utan några försök att sända radio. Men det går inte att lyssna på.)
#9229536
CAKirre skrev:Nu har jag beslutsångest med min Hey Hey, My My...
Jag gillar inte hur pass bylsiga ärmarna blir i armhålan. Alla verkar lyriska över denna metod att sticka ärmar, men passformen blir inte helt hundra i mina ögon... kanske jag som är för kräsen. :hmm:
På denna bild som jag lånat från ravelry av en tjej (svårt att fota på mig själv) syns det tydligt.
Bild
Ska jag fortsätta och göra klart tröjan så som mönstret säger, eller ska jag försöka hitta någon annan lösning på ärmarna?
Hur skulle ni ha gjort?

Kan det vara en idé att sticka shortrows för att få ärmen smidigare? :hmm:
Jag kan inte svara på dina frågor, men jag hade också stört mig på bylsighet i armhålan.
Av Ponyo
#9229546
gurkan skrev:
CAKirre skrev:Nu har jag beslutsångest med min Hey Hey, My My...
Jag gillar inte hur pass bylsiga ärmarna blir i armhålan. Alla verkar lyriska över denna metod att sticka ärmar, men passformen blir inte helt hundra i mina ögon... kanske jag som är för kräsen. :hmm:
På denna bild som jag lånat från ravelry av en tjej (svårt att fota på mig själv) syns det tydligt.
Bild
Ska jag fortsätta och göra klart tröjan så som mönstret säger, eller ska jag försöka hitta någon annan lösning på ärmarna?
Hur skulle ni ha gjort?

Kan det vara en idé att sticka shortrows för att få ärmen smidigare? :hmm:
Jag kan inte svara på dina frågor, men jag hade också stört mig på bylsighet i armhålan.
:iagree:
#9229549
Ponyo skrev:
gurkan skrev:
CAKirre skrev:Nu har jag beslutsångest med min Hey Hey, My My...
Jag gillar inte hur pass bylsiga ärmarna blir i armhålan. Alla verkar lyriska över denna metod att sticka ärmar, men passformen blir inte helt hundra i mina ögon... kanske jag som är för kräsen. :hmm:
På denna bild som jag lånat från ravelry av en tjej (svårt att fota på mig själv) syns det tydligt.
Bild
Ska jag fortsätta och göra klart tröjan så som mönstret säger, eller ska jag försöka hitta någon annan lösning på ärmarna?
Hur skulle ni ha gjort?

Kan det vara en idé att sticka shortrows för att få ärmen smidigare? :hmm:
Jag kan inte svara på dina frågor, men jag hade också stört mig på bylsighet i armhålan.
:iagree:
Skönt att få medhåll i alla fall. ;)
Ibland tycker jag att handarbetsfolk (över lag) är lite märkliga i sina kriterier. Det ska vara bekvämt och smidigt att sticka, visst, men inte ska man väl ge vika på utseendet och passformen för det? Det känns som om många gör det, bara för att det är smidigt... Det stör mig, kanske något att lägga in i "ologiska saker som stör.."

Ska testa med short rows ikväll!
#9230615
Den där raglan med fyrkantig ringning, det funkar att lägga upp och sätta ut markörerna jämnt (om man inte lägger upp för många maskor. Det här är andra varianten, den första repade jag upp ungefär här, för att det blev både för brett och för djupt..)
Bild
Färgerna blev lite dassiga på bilden, bara. (Ser ni felet, förresten?)
Av Ponyo
#9230616
Kaffemoster skrev:Den där raglan med fyrkantig ringning, det funkar att lägga upp och sätta ut markörerna jämnt (om man inte lägger upp för många maskor. Det här är andra varianten, den första repade jag upp ungefär här, för att det blev både för brett och för djupt..)
Bild
Färgerna blev lite dassiga på bilden, bara. (Ser ni felet, förresten?)
Nej, jag ser inget fel :D
Av gurkan
#9230625
Kaffemoster skrev:Den där raglan med fyrkantig ringning, det funkar att lägga upp och sätta ut markörerna jämnt (om man inte lägger upp för många maskor. Det här är andra varianten, den första repade jag upp ungefär här, för att det blev både för brett och för djupt..)
Bild
Färgerna blev lite dassiga på bilden, bara. (Ser ni felet, förresten?)
Jag gjorde en tröja med fyrkantig raglan men jag tycker den blev så djup i ryggen. Du verkar ha haft lite mer koll och åtgärdat. :tumup: Jag skyller på att det var min första tröja. :D
#9230627
gurkan skrev:
Kaffemoster skrev:Den där raglan med fyrkantig ringning, det funkar att lägga upp och sätta ut markörerna jämnt (om man inte lägger upp för många maskor. Det här är andra varianten, den första repade jag upp ungefär här, för att det blev både för brett och för djupt..)
[img]bild[/img]
Färgerna blev lite dassiga på bilden, bara. (Ser ni felet, förresten?)
Jag gjorde en tröja med fyrkantig raglan men jag tycker den blev så djup i ryggen. Du verkar ha haft lite mer koll och åtgärdat. :tumup: Jag skyller på att det var min första tröja. :D
Nja... den är helt liksidig, lika djup fram som bak - men nu när jag lade upp den för fotografering lade jag den så att ringningen ser djupare ut fram än bak :D.
(Men jag gillar när det är ringat bak, har jag kommit på.)
Användarens profilbild
Av isbl
#9230647
Kaffemoster skrev:Felet är förresten att en av de mörkaste ränderna bara är fem varv bred, istället för sex varv som tanken var, och alla andra (hittills) är. :)
Detaljer :wink:
Ser väldigt fint ut, om jag lyckas slutföra sjalen jag håller på med ska jag kanske försöka mig på något liknande uppifrån-och-ner-projekt.
#9230652
Har testat att ladda upp en bild på ravelry för att kunna länga in hit.
Bild
Vad tycker ni? Svärmor höll med mig om att det såg knepigt ut, men efter att hon märkt hur fixerad jag blev på att finna en lösning så har hon nu försökt övertala mig att det inte är så farligt... (hon är söt hon :))
Funderar på om jag ska behöva repa upp hela tröjan och börja om. Tror det är ökningarna mitt fram och bak vid ärmhålet som är det stora bekymret.
Av gurkan
#9230657
Kaffemoster skrev:
gurkan skrev:
Kaffemoster skrev:Den där raglan med fyrkantig ringning, det funkar att lägga upp och sätta ut markörerna jämnt (om man inte lägger upp för många maskor. Det här är andra varianten, den första repade jag upp ungefär här, för att det blev både för brett och för djupt..)
[img]bild[/img]
Färgerna blev lite dassiga på bilden, bara. (Ser ni felet, förresten?)
Jag gjorde en tröja med fyrkantig raglan men jag tycker den blev så djup i ryggen. Du verkar ha haft lite mer koll och åtgärdat. :tumup: Jag skyller på att det var min första tröja. :D
Nja... den är helt liksidig, lika djup fram som bak - men nu när jag lade upp den för fotografering lade jag den så att ringningen ser djupare ut fram än bak :D.
(Men jag gillar när det är ringat bak, har jag kommit på.)
Min är också helt liksidig men den åker bakåt hela tiden. Men det beror säkert mer på hur en är skapt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 198
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?