Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
#9227880
Jag är på väg in i one sock syndrome. Har stickat en handledsvärmare ut Finstickat, men la upp för en kofta/tröja till B när den blev klar. Trots att jag blev fasligt nöjd.
Det är så lurigt det där. Man tänker, jippie, den är klar. Men så är den inte det. För man måste göra en till. Nåja. Snart. Efter Bs kofta.
#9227927
Kaffemoster skrev:Jag har inte kommit igång med den där raglan med fyrkantsringning ännu...

De få mönster jag hittar känns som att det är så få maskor för ärmen, så att ringningen blir så grund.

Om jag gör fler maskor till ärmarna, kan det finnas något som blir konstigt i proportionerna då..? Om jag mäter på hur brett och djupt jag vill ha halshålet, så vill jag ju nästan ha lika mycket maskor till axlarna som till fram och bak.
Äsch, nu slutar jag fundera och börjar prova, tror jag minsann!

Lägger upp 176 m, 44 både fram, bak och på axlarna, så får vi se hur det blir! :)
Användarens profilbild
Av Fryle
#9228021
Fryle skrev:
Fryle skrev:Är det någon som har lite ljusblått Petite Mohair i gömmorna? Det behövs för att göra klart ufot åt min vän.
Jag måste bara berätta hur det löst sig. Jag googlade på garnnamnet och hittade en blogg som någon startat för tre år sedan och sedan inte skrivit mer i. Där fanns det en ljusblå rest över. Efter enirosökning på namnet och orten hittade jag ett mobilnummer som jag skickade ett sms till och det var rätt person! Hon letade i sina garngömmor och fann det jag behöver. Nu har jag satt in 30:- på hennes plusgiro, så ska hon skicka garnet till mig. :vågen:

Handarbetare hjälper varandra ungefär som sjalbarnare. :heart:
Snabbt gick det också, nu är garnet här och det är helt rätt färg till och med. :vågen:
#9228208
Fryle skrev:
Fryle skrev:
Fryle skrev:Är det någon som har lite ljusblått Petite Mohair i gömmorna? Det behövs för att göra klart ufot åt min vän.
Jag måste bara berätta hur det löst sig. Jag googlade på garnnamnet och hittade en blogg som någon startat för tre år sedan och sedan inte skrivit mer i. Där fanns det en ljusblå rest över. Efter enirosökning på namnet och orten hittade jag ett mobilnummer som jag skickade ett sms till och det var rätt person! Hon letade i sina garngömmor och fann det jag behöver. Nu har jag satt in 30:- på hennes plusgiro, så ska hon skicka garnet till mig. :vågen:

Handarbetare hjälper varandra ungefär som sjalbarnare. :heart:
Snabbt gick det också, nu är garnet här och det är helt rätt färg till och med. :vågen:
:vågen:
#9228282
Jag stickar en kofta med steek. Jag förutsatte :roll: att det gick att göra i slätstickning. Men så läser jag att den första och sista maskan i steeken ska vara avig. Är det kört för mig nu eller? Jag har fem maskor i steeken, alla slätstickade.
#9228283
Ponyo skrev:Jag är på väg in i one sock syndrome. Har stickat en handledsvärmare ut Finstickat, men la upp för en kofta/tröja till B när den blev klar. Trots att jag blev fasligt nöjd.
Det är så lurigt det där. Man tänker, jippie, den är klar. Men så är den inte det. För man måste göra en till. Nåja. Snart. Efter Bs kofta.
Oh, det är farligt det där.... :lol: Har själv insett vitsen med att sticka saker parallellet, just för att slippa sitta där med EN ensam sak (fast å andra sidan har jag ju tappat och/eller tvättat sönder ena makan i två av mina pulsvärmar par, så det vore kke läge att bara sticka EN nu? 8) )
#9228306
gurkan skrev:Jag stickar en kofta med steek. Jag förutsatte :roll: att det gick att göra i slätstickning. Men så läser jag att den första och sista maskan i steeken ska vara avig. Är det kört för mig nu eller? Jag har fem maskor i steeken, alla slätstickade.
Nu har jag läst mer och det ska gå bra. :D
Av Ponyo
#9228310
gurkan skrev:
gurkan skrev:Jag stickar en kofta med steek. Jag förutsatte :roll: att det gick att göra i slätstickning. Men så läser jag att den första och sista maskan i steeken ska vara avig. Är det kört för mig nu eller? Jag har fem maskor i steeken, alla slätstickade.
Nu har jag läst mer och det ska gå bra. :D
:tumup:
Användarens profilbild
Av isbl
#9228896
Tassar. Sticklusten är här igen, får se om det är tillfälligt innan jag börjar jobba om knappt en månad, eller om det håller i sig längre än så :roll:

Håller på med en Ishbel i Malabrigo Lace. Mitt första spetsstickade projekt, så det är lite lagom spännande och garnet är ju så mjuuukt :loving:
#9229108
Jag har också tappat sticklusten och hoppas på att den kommer tillbaka. I mitt fall beror det mest på att jag har ett jobbigt ufo- som inte blir klart (och inte blir bra) så stickning för mig är mest jobbigt just nu. Men jag läser här och imponeras av era alster och tragglar vidare. Jag har bestämt mig för att jag ska göra en liten bit varje dag. Någon gång blir den klar. ..
#9229204
Elflin skrev:Jag har också tappat sticklusten och hoppas på att den kommer tillbaka. I mitt fall beror det mest på att jag har ett jobbigt ufo- som inte blir klart (och inte blir bra) så stickning för mig är mest jobbigt just nu. Men jag läser här och imponeras av era alster och tragglar vidare. Jag har bestämt mig för att jag ska göra en liten bit varje dag. Någon gång blir den klar. ..
Men om den inte blir bra, repa upp och sticka nått som känns mer lustfylt?
#9229221
Surt inlägg från en som är 35+:

Tänkte att jag skulle varva P3 Dokumentär med Stickpodden när jag går med hunden. Jag laddade ner ett gäng avsnitt men det jag lyssnade på var sämre än studentradion jag sände 1995. Inget om stickning under de första femton minutrarna utan helt meningslöst prat om flyttar och hur en smålänning uttalar olika saker. Substans hallå? Så jag fick ta ett avsnitt P3 Dokumentär istället i alla fall. Jag ska provlyssna ett senare avsnitt imorgon och hoppas det innehåller någon typ av stickning.
Av Ponyo
#9229263
gurkan skrev:Surt inlägg från en som är 35+:

Tänkte att jag skulle varva P3 Dokumentär med Stickpodden när jag går med hunden. Jag laddade ner ett gäng avsnitt men det jag lyssnade på var sämre än studentradion jag sände 1995. Inget om stickning under de första femton minutrarna utan helt meningslöst prat om flyttar och hur en smålänning uttalar olika saker. Substans hallå? Så jag fick ta ett avsnitt P3 Dokumentär istället i alla fall. Jag ska provlyssna ett senare avsnitt imorgon och hoppas det innehåller någon typ av stickning.
Men då gillar du säkert stick with us istället. De snackar bara stickning. Men skippa de första avsnitten, för där blir man istället tokig på allt skratt och dåliga inspelning.
Jag personligen tycker att det blir för mycket snack om stickning. Och föredrar Karin och Elin.
#9229277
Ponyo skrev:
gurkan skrev:Surt inlägg från en som är 35+:

Tänkte att jag skulle varva P3 Dokumentär med Stickpodden när jag går med hunden. Jag laddade ner ett gäng avsnitt men det jag lyssnade på var sämre än studentradion jag sände 1995. Inget om stickning under de första femton minutrarna utan helt meningslöst prat om flyttar och hur en smålänning uttalar olika saker. Substans hallå? Så jag fick ta ett avsnitt P3 Dokumentär istället i alla fall. Jag ska provlyssna ett senare avsnitt imorgon och hoppas det innehåller någon typ av stickning.
Men då gillar du säkert stick with us istället. De snackar bara stickning. Men skippa de första avsnitten, för där blir man istället tokig på allt skratt och dåliga inspelning.
Jag personligen tycker att det blir för mycket snack om stickning. Och föredrar Karin och Elin.
Då provar jag den imorgon. Jag kände mig gammal som gatan när jag lyssnade på dem halvflamsandes om hur en smålänning uttalar börskurs. :lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 198
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?