Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
#9552970
Kaffemoster skrev:
Ponyo skrev:Jag kunde inte låta bli att testa.
Den högra, i nystan, är silkes/merino.
Den vänstra är sockgarnet.

Den med silke i har finast övergång mellan de två olika härvorna.

Bilden försvinner tyvärr om 48 timmar.
Bild
Om inte Emma-Lisa vill ha garnet merino-silke så köper jag det!
Jag har ingen aning om till vad ännu - men det är sånt som brukar kunna ordna sig. :twisted: :love: :loving: :oops:
Två bröst om inte annat. :hide:
Och kul!
#9552976
Ponyo skrev:Jag kunde inte låta bli att testa.
Den högra, i nystan, är silkes/merino.
Den vänstra är sockgarnet.

Den med silke i har finast övergång mellan de två olika härvorna.

Bilden försvinner tyvärr om 48 timmar.
Bild
Köper gärna silke/merino, skickar pm. :)
#9553290
Emma-Lisa skrev:
CAKirre skrev:
Emma-Lisa skrev:Är nästan klar med den här sjalen nu: https://www.ravelry.com/patterns/library/wingspan-3
Men jag är inte nöjd med garnet. Mitt garn blir spräckligt i färgskiftningarna. Nån som har tips på något fint garn som skiftar färg på ett fint mjukt sätt? Liknande det som används i sjalen på ravelry.
Jag köpte ett rätt fint garn till svärmor i det stickpaket jag satte ihop till i julklapp... Det hade rätt mjuka övergångar tror jag, men minnet kan svika. Ska kolla om hon har kvar något namn på det.
:tumup:
Nu har svärmor hittat banderollen! Tee tees Rainbow merino var det.
#9553296
CAKirre skrev:
Emma-Lisa skrev:
CAKirre skrev:
Emma-Lisa skrev:Är nästan klar med den här sjalen nu: https://www.ravelry.com/patterns/library/wingspan-3
Men jag är inte nöjd med garnet. Mitt garn blir spräckligt i färgskiftningarna. Nån som har tips på något fint garn som skiftar färg på ett fint mjukt sätt? Liknande det som används i sjalen på ravelry.
Jag köpte ett rätt fint garn till svärmor i det stickpaket jag satte ihop till i julklapp... Det hade rätt mjuka övergångar tror jag, men minnet kan svika. Ska kolla om hon har kvar något namn på det.
:tumup:
Nu har svärmor hittat banderollen! Tee tees Rainbow merino var det.
Var nog det jag hade! Blev klar med sjalen igår, den blev faktiskt bättre än jag trodde!
Användarens profilbild
Av Fryle
#9553594
Idag gick jag in på Pressbyrån för att köpa en tidskrift min man ville ha. Nu var den slutsåld men jag fick #2 av tidskriften "Stickat & sånt" med mig hem istället. (En ny tidskrift, jag har redan #1.) Och där finns ett reportage om Ponyo :vågen: som jag dock inte hunnit läsa ännu.
Av Ponyo
#9553595
Fryle skrev:Idag gick jag in på Pressbyrån för att köpa en tidskrift min man ville ha. Nu var den slutsåld men jag fick #2 av tidskriften "Stickat & sånt" med mig hem istället. (En ny tidskrift, jag har redan #1.) Och där finns ett reportage om Ponyo :vågen: som jag dock inte hunnit läsa ännu.
Såg den idag på Ica ute på landet. Lite speciellt att AE sitt namn på framsidan.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9553596
Ponyo skrev:
Fryle skrev:Idag gick jag in på Pressbyrån för att köpa en tidskrift min man ville ha. Nu var den slutsåld men jag fick #2 av tidskriften "Stickat & sånt" med mig hem istället. (En ny tidskrift, jag har redan #1.) Och där finns ett reportage om Ponyo :vågen: som jag dock inte hunnit läsa ännu.
Såg den idag på Ica ute på landet. Lite speciellt att AE sitt namn på framsidan.
Och nu har jag hunnit läsa, ett trevligt reportage.
Av Ponyo
#9553597
Fryle skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:Idag gick jag in på Pressbyrån för att köpa en tidskrift min man ville ha. Nu var den slutsåld men jag fick #2 av tidskriften "Stickat & sånt" med mig hem istället. (En ny tidskrift, jag har redan #1.) Och där finns ett reportage om Ponyo :vågen: som jag dock inte hunnit läsa ännu.
Såg den idag på Ica ute på landet. Lite speciellt att AE sitt namn på framsidan.
Och nu har jag hunnit läsa, ett trevligt reportage.
Jag har inte klarat läsa än. Det är som att höra sig själv prata inspelat.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9553598
Ponyo skrev:
Fryle skrev:
Ponyo skrev:
Fryle skrev:Idag gick jag in på Pressbyrån för att köpa en tidskrift min man ville ha. Nu var den slutsåld men jag fick #2 av tidskriften "Stickat & sånt" med mig hem istället. (En ny tidskrift, jag har redan #1.) Och där finns ett reportage om Ponyo :vågen: som jag dock inte hunnit läsa ännu.
Såg den idag på Ica ute på landet. Lite speciellt att AE sitt namn på framsidan.
Och nu har jag hunnit läsa, ett trevligt reportage.
Jag har inte klarat läsa än. Det är som att höra sig själv prata inspelat.
:lol:

Jag tycker inspelat är värre.
Läs du, det är helt ofarligt :tumup:.
#9554984
Jag vill ha stickgraffitti i trädgården. Eller korsstygnsgraffitti snarare. Jag har ett stängsel som jag vill att älgarna ska upptäcka innan de springer rakt in i det och river ner det.
Vilken typ av garn bör jag välja för att det ska hålla sig fint så länge som möjligt?
Användarens profilbild
Av MuuM
#9554996
berit skrev:Akryl skulle jag säga håller sig bäst. Pga plast och bryts inte ner.
Ja. Fast nej, just av den anledningen. Det släpper mikroplaster och det kommer älgarna äta och så blir det som den franska satirbilden när en kvinna köper en fisk och vill ha en påse - "Den är inuti..."

Så ta ett stadigt ullgarn. Ryagarn är nog bra, slitstarkt och håller länge.
#9554998
funshine skrev:Jag vill ha stickgraffitti i trädgården. Eller korsstygnsgraffitti snarare. Jag har ett stängsel som jag vill att älgarna ska upptäcka innan de springer rakt in i det och river ner det.
Vilken typ av garn bör jag välja för att det ska hålla sig fint så länge som möjligt?
Garntankarna är nog smarta ovan. Jag började dock fundera på vad älgar har för färgseende? Behöver de stark kontrast för att se broderiet?
  • 1
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 198

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?