Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9537075
Har köpt mönstret till mössan Quynn nu, men nu velar jag vid om jag ska sticka den lika tjock som rekommenderas, eller om jag ska välja att sticka den tunnare, det borde ju bli vår snart...
Användarens profilbild
Av MuuM
#9537520
CAKirre skrev:Har köpt mönstret till mössan Quynn nu, men nu velar jag vid om jag ska sticka den lika tjock som rekommenderas, eller om jag ska välja att sticka den tunnare, det borde ju bli vår snart...
Tunnare!
#9539081
https://youtu.be/sqFT9zoYqkA

Hittade en Youtube-länk bland mina bokmärken som egentligen visar varianter på t-shirtsblöja. Men mitt intresse väcktes för den omlott-ullbyxan som hon använde. 4:30 in i klippet. Som en knytblöja fast ullskal. Har ni sticknördar sett någon stickbeskrivning på någon liknande knytbyxa? Eller har ni förslag på vart jag ska leta och isåfall med vilka sökord?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9539101
nrablajS skrev:https://youtu.be/sqFT9zoYqkA

Hittade en Youtube-länk bland mina bokmärken som egentligen visar varianter på t-shirtsblöja. Men mitt intresse väcktes för den omlott-ullbyxan som hon använde. 4:30 in i klippet. Som en knytblöja fast ullskal. Har ni sticknördar sett någon stickbeskrivning på någon liknande knytbyxa? Eller har ni förslag på vart jag ska leta och isåfall med vilka sökord?
Jag lyckas inte länka från telefonen men på Ravelry finns mönster på Diaper Wrap av Kim Christiansen. De liknar de i filmen.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9539658
Mina favoritstickor är Addis rundstickor med metallspetsar. Nu har jag påbörjat strumpor på Magic loop och då är spetsarna för långa för att få flyt i stickandet. Jag vill inte heller ha för korta spetsar så att händerna inte får plats. Och jag vill ha fasta stickor, inga med utbytbara spetsar.

Har ni något att rekommendera?
Användarens profilbild
Av SCSI
#9539660
Fryle skrev:Mina favoritstickor är Addis rundstickor med metallspetsar. Nu har jag påbörjat strumpor på Magic loop och då är spetsarna för långa för att få flyt i stickandet. Jag vill inte heller ha för korta spetsar så att händerna inte får plats. Och jag vill ha fasta stickor, inga med utbytbara spetsar.

Har ni något att rekommendera?
Jag har korta knitpro som jag gillar.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9539662
SCSI skrev:
Fryle skrev:Mina favoritstickor är Addis rundstickor med metallspetsar. Nu har jag påbörjat strumpor på Magic loop och då är spetsarna för långa för att få flyt i stickandet. Jag vill inte heller ha för korta spetsar så att händerna inte får plats. Och jag vill ha fasta stickor, inga med utbytbara spetsar.

Har ni något att rekommendera?
Jag har korta knitpro som jag gillar.
När jag nu kollar finns det ju hur många olika Knitpro som helst. :hellu: Heter dina något särskilt, som Trendz, Karbonz, Basix, Zing, Cubics, Birch, Nova Symfonie... ?
Och hur lång är själva metalldelen? Jag vill ha 2,5 mm/80 cm och kanske några till...
Användarens profilbild
Av Fryle
#9540274
Jag har frågat Maria på Garnkorgen och alla fasta 60 och 80-cm rundstickor hon har är ändstickan 12,5 cm på.

Är det någon som har möjlighet att mäta andra än Addi?
#9540290
Fryle, har du kollat på Addis strumprundstickor? https://www.loveknitting.com/addi-sock- ... -25cm-10in de ska finnas i Sverige också, letade tidigare eupö dem åt svärmor, men hittar inte igen de butikerna nu...

Fast nu ser jag att du ville ha lång kabel...
Användarens profilbild
Av Fryle
#9540296
CAKirre skrev:Fryle, har du kollat på Addis strumprundstickor? https://www.loveknitting.com/addi-sock- ... -25cm-10in de ska finnas i Sverige också, letade tidigare eupö dem åt svärmor, men hittar inte igen de butikerna nu...

Fast nu ser jag att du ville ha lång kabel...
Ja, såna har jag, tycker de är lite svåra att sticka med och kan bara göra en strumpa i taget.
#9540297
Fryle skrev:
CAKirre skrev:Fryle, har du kollat på Addis strumprundstickor? https://www.loveknitting.com/addi-sock- ... -25cm-10in de ska finnas i Sverige också, letade tidigare eupö dem åt svärmor, men hittar inte igen de butikerna nu...

Fast nu ser jag att du ville ha lång kabel...
Ja, såna har jag, tycker de är lite svåra att sticka med och kan bara göra en strumpa i taget.
Ja, det förstår jag. De är ju inte så långa
Användarens profilbild
Av isbl
#9540298
Fryle skrev:Jag har frågat Maria på Garnkorgen och alla fasta 60 och 80-cm rundstickor hon har är ändstickan 12,5 cm på.

Är det någon som har möjlighet att mäta andra än Addi?
Hur kommer det sig att du inte vill ha utbytbara?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9540299
isbl skrev:
Fryle skrev:Jag har frågat Maria på Garnkorgen och alla fasta 60 och 80-cm rundstickor hon har är ändstickan 12,5 cm på.

Är det någon som har möjlighet att mäta andra än Addi?
Hur kommer det sig att du inte vill ha utbytbara?
Jag har svårt att komma överens med övergången och de spetsar jag sett är 12,5 cm på dem.
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 198
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?