Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
#18632
Jag har planer på att sy en svart ringsjal och kanta ena kanten med kantband. Något med färg, lite grafiskt mönster kanske. Har tittat runt lite i ett par tygaffärer men tycker inte jag hittar något annat än "knätofsband". Är det någon som kan marknaden lite bättre? Någon som kan tipsa om tygaffär som har lite "moderna" kantband att dekorera min tilltänkta med?
Användarens profilbild
Av Lingling
#18674
På Textilia i Berga? Jag vet inte hur deras sortiment ser ut, men jag tänkte göra en räd där idag. Annars hur är det med gardintygsaffärerna? Till gardiner finns det väl en del dekorband som inte är folklore? Kanske risk för mer romantisk nyrokoko eller så då, och det är väl inte heller vad du letar efter iofs - annars är det nog nätaffärer som gäller , troligen utrikes ... :(
Användarens profilbild
Av Tiz
#18677
Var i Berga igår och där fanns mest "knätofs"-band... Har kollat Olssons inne i stan. Vilka finns det mer? Jo, en uppe vid biblioteket va? Fler?
Användarens profilbild
Av Lingling
#18687
Gardinaffärer, det finns eller är den kvar en på Nygatan, Gardinateljén eller ngt sånt? Sedan lampskärms- och gardinaffären på en av gatorna mellan Stora Torget och Nygatan. En tyg och inredningsaffär nedanför St Larskyrkan, mellan friseringarna och Claes Ohlsson ... Tror att ngn av affärerna på Storgatan utmed StLarskyrkan kan ha en del sånt, har iaf tråd, är det Husqvarnaaffären? Sedan finns/fanns det ngt borta på Östgötagatan, tror jag - inte varit inne och tittat mkt i de här affärerna. Lindholms möbler har en del gardintyger etc, de skulle kunna ha band också. Sedan finns det ju Krinolin, de har tyger till fest ju så de kan ha ngn sorts dekorband, och varför inte pröva Hemslöjden uppe på Storgatan, en del som säljs där känns rätt modernt :)

God jakt!
Användarens profilbild
Av MiaMaria
#18738
Sen finns det en liten sy/tyg ateljé i IKANO huset, ligger nästan brevid Guppi och Apoteket.
Hälsningar Maria
Användarens profilbild
Av Tiz
#18752
Tack ska ni ha :D Här ska jagas
Av Poppy
#18776
Hejsan!

Kolla också i affärer som säljer ljus och servetter. Här i Umeå finns en som heter Paraffine som har band att göra ljusmanschetter med. Undrar om inte det är en kedja som finns även i andra städer.

Det var länge sedan jag bodde i Norrköping men där finns väl AH:s som säljer gardintyger.

Lycka till med jakten!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?