Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Teusa
#9525314
Puffar upp den här gamla tråden!

På Syfestivalen köpte jag två nystan med förgarn i en underbar lila färg. Det ska bli en mössa/hatt till mig. Jag virkar med vanliga fm och sen ska den tovas i tvättmaskinen. De hade mönster till ett par stickade vantar. De krympte till hälften sa hon. Jag virkar på frihand. En dubbelt så stor mössa/hatt blir verkligen stor! :lol:

Någon annan som tovar?
Användarens profilbild
Av Deviant
#9525348
Meh jag svarade ju i den här idag?! Hur som helst.. jag har aldrig tovat något (eller jo, kanske våttovat något på syslöjden i mellanstadiet) men har precis köpt ett nåltovningskit. Jag är sugen på att lära mig göra små söta djur men kommer nog främst tova lagningar på ullkläder är tanken.

Har inte provat än.. får plocka fram det någon kväll när jag behöver paus från min stickning. :)
Användarens profilbild
Av maltemalte
#9526426
Teusa skrev:Puffar upp den här gamla tråden!

På Syfestivalen köpte jag två nystan med förgarn i en underbar lila färg. Det ska bli en mössa/hatt till mig. Jag virkar med vanliga fm och sen ska den tovas i tvättmaskinen. De hade mönster till ett par stickade vantar. De krympte till hälften sa hon. Jag virkar på frihand. En dubbelt så stor mössa/hatt blir verkligen stor! :lol:

Någon annan som tovar?
Jag tovade ett par vantar förra säsongen, det hade blivit jättebra om jag inte varit för modig och kört dem på 60 grader direkt. Blev tom för små för barnen...

Hon jag köpte garnet och mönstret av sa att det bästa är att köra först i lägre temperatur, det går att tvätta en gång till om det inte blev tillräckligt tovat.

Jag har just beställt garn till ett par nya vantar, ska följa instruktionerna denna gång 8)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?