Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
#8886027
Kyltsi skrev:
Sofie skrev:Jag tänker en knäppning fram samt att låta främre nederkanten på livet vara lös från kjolen kanske en dm eller så men ha en rad med hakor/hyskor.
Då behöver man inte fläka upp hela knäppningen för att komma åt att amma kanske?
Men det beror väl på bhn också.
Bra idé, men sån lösning fungerar inte för mig. Det brukar glipa/stå ut på ett väldigt fult sätt på mig med sån amningsöppning.
Jag kan tex inte ha boobs amningströjor, för de sitter jätte illa över brösten på mig. (har stoor byst)
Ja, men det är därför jag tänker att man har hakor hyskor i nederkanten!
Användarens profilbild
Av Evasleva
#8886146
Det här kanske inte hjälper dig det minsta ;)
Men jag var på bröllop när jag ammade och hade en helt vanlig klänning (lite lik den översta bilden med tight liv och vid kjol), men den hade smala, ställbara axelband. Jag kunde lätt förlänga ena axelbandet och hala fram bröstet, haha. Inte den mest diskreta amningen kanske men det funkade. Ofta går det att amma i fler kläder än man tror :)

Lycka till! Ska bli spännande att se vad du syr!
Av Kyltsi
#8887409
Evasleva skrev:Det här kanske inte hjälper dig det minsta ;)
Men jag var på bröllop när jag ammade och hade en helt vanlig klänning (lite lik den översta bilden med tight liv och vid kjol), men den hade smala, ställbara axelband. Jag kunde lätt förlänga ena axelbandet och hala fram bröstet, haha. Inte den mest diskreta amningen kanske men det funkade. Ofta går det att amma i fler kläder än man tror :)

Lycka till! Ska bli spännande att se vad du syr!
En köpt vanlig klänning är tyvärr inget alternativ för mig. Jag har alldeles för stora bröst för att det skulle fungera eller att jag ens skulle hitta en klänning som passsar rakt av. Och sen vill jag gärna kunna amma någorlunda diskret på min brors bröllop, har inte lust att flasha allt till hela släkten när jag ammar min tvååring :wink: Jag tror nog att en och annan kommer tyvärr att titta lite snett när de ser att dottern fortfarande ammas även om inte hela brösten syns

Nu har jag sytt provklänningen halvklart och konstaterat att det fungerar alldeles utmärkt att amma i den :tumup:
Så nu har jag påbörjat den egentliga klänningen istället :)
Användarens profilbild
Av myralea
#8887505
Jag var brudtärna när jag ammade och sydde en klänning med smala axelband och dolda dragkedjor från ovankanten, ca 20 cmi långa, i sömmarna mellan mittsticke och sidstyckena. Det var en ganska smidig och diskret lösning!

Bild
Användarens profilbild
Av dolvis
#8887745
Kyltsi skrev: Nu har jag sytt provklänningen halvklart och konstaterat att det fungerar alldeles utmärkt att amma i den :tumup:
Så nu har jag påbörjat den egentliga klänningen istället :)
:D
#8919066
Nu har jag sytt klänningen typ klart. Det som saknas är knappar för amningsfunktionen på livet och klänningen ska fållar.
Dockan har på sig en tyllkjol under som jag inte har bestämt än om jag ska ha eller inte och sen ska jag nog ha ett annat bälte till.

Bild finns i ts :tumup:
Användarens profilbild
Av Scilla
#8919996
myralea skrev:Jag var brudtärna när jag ammade och sydde en klänning med smala axelband och dolda dragkedjor från ovankanten, ca 20 cmi långa, i sömmarna mellan mittsticke och sidstyckena. Det var en ganska smidig och diskret lösning!

Bild
Den här var ju sagolikt fin, otroligt att kunna sy en sån själv! :shock:

TS har också sytt jättefina klänningar :app:
#8920000
Ellasario skrev:....var är det du ska fiska fram brösten?? Förstår inte :P
Klänningen har dubbla liv fram. Den inre har två slitsar, man viker ner den yttersta helt enkelt.
Kan knäppa kort på amningsfunktionen när jag har tid :)
#8920042
Kyltsi skrev:
Ellasario skrev:....var är det du ska fiska fram brösten?? Förstår inte :P
Klänningen har dubbla liv fram. Den inre har två slitsar, man viker ner den yttersta helt enkelt.
Kan knäppa kort på amningsfunktionen när jag har tid :)
Spännande! Vill jättegärna se. Den blev jättefin. :love:
#8920055
Supersnygg klänning! Tänk att kunna sy sånt! Och utan mönster!
:urule:

Är också nyfiken på att se amningslösningen på bild, fattar inte riktigt. :hmm:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?