Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av husmodern
#8840244
Ja Lojse, berätta mer!
Användarens profilbild
Av ellla
#8891506
mly skrev:Crazy magpie: Det va du som hade färgat i gryta va? Kan man färga bara halva härvan då? Ha halva utanför grytan torr? Rädd för brandrisken om man gör så i ugnen...
jag gör så med, ibland i gryta ibland i micron.

Jag brukar vira in garnet i plastfolie då kan man bestämma var man vill ha färgen och den stannar hyfsat bra där man hällt den
Av mly
#8891509
ellla skrev:
mly skrev:Crazy magpie: Det va du som hade färgat i gryta va? Kan man färga bara halva härvan då? Ha halva utanför grytan torr? Rädd för brandrisken om man gör så i ugnen...
jag gör så med, ibland i gryta ibland i micron.

Jag brukar vira in garnet i plastfolie då kan man bestämma var man vill ha färgen och den stannar hyfsat bra där man hällt den
Alltså blöta ner allt garnet och i med det i grytan med plastfolie?
Användarens profilbild
Av ellla
#8891527
mly skrev:
ellla skrev:
mly skrev:Crazy magpie: Det va du som hade färgat i gryta va? Kan man färga bara halva härvan då? Ha halva utanför grytan torr? Rädd för brandrisken om man gör så i ugnen...
jag gör så med, ibland i gryta ibland i micron.

Jag brukar vira in garnet i plastfolie då kan man bestämma var man vill ha färgen och den stannar hyfsat bra där man hällt den
Alltså blöta ner allt garnet och i med det i grytan med plastfolie?
Blöta garnet, lägga det på plastfolie och vika upp det lite så att färgen inte rinner, måla garnet med färgen, vira ihop plastfolien och i med alltihop i micron. Eller in i en kastrull med vatten och syra. Fast i vattenbad så blir förgerna mer suddiga och kommer ut i resten av vattnet med.
Användarens profilbild
Av Fryle
#8891832
Här hittade jag en rolig sak: en stickad bit som man färgar, repar upp och stickar nytt av, vilket ska ge roliga färgeffekter.
Bild
Användarens profilbild
Av CAKirre
#8891886
Fryle skrev:Här hittade jag en rolig sak: en stickad bit som man färgar, repar upp och stickar nytt av, vilket ska ge roliga färgeffekter.
Bild
Nej, vad häftigt! Ännu en sak man inte visste att man behövde! :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
#8892130
CAKirre skrev:
Fryle skrev:Här hittade jag en rolig sak: en stickad bit som man färgar, repar upp och stickar nytt av, vilket ska ge roliga färgeffekter.
Bild
Nej, vad häftigt! Ännu en sak man inte visste att man behövde! :tumup:
ja, jag har sett det där men inte ritktiga fattat tror jag...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#8892201
Vilken skojsig grej där! Borde ju vara ett enkelt sätt att färga om man vill ha långa färgskiftningar! :D

Själv har jag bara färgat korta skiftningar, och då genom att hänga en bit av härvan över en slev som hänger över grytan (jag har blandat färgen i vattnet, så suger garnet åt sig sen)

Har hittat en del undansparat lökskal här hemma som jag funderar på att färga lite ljusgrått garne med... måste bara bestämma mig för om jag ska färga allt i samma färg eller dela upp det i två färger? Ska bli vantar till mig själv hade jag tänkt (slängde faktiskt mina gamla lovikkavantar... hade börjat lappa lagningarn :roll: )
Av mly
#8892209
CrazyMagpie skrev:Vilken skojsig grej där! Borde ju vara ett enkelt sätt att färga om man vill ha långa färgskiftningar! :D

Själv har jag bara färgat korta skiftningar, och då genom att hänga en bit av härvan över en slev som hänger över grytan (jag har blandat färgen i vattnet, så suger garnet åt sig sen)

Har hittat en del undansparat lökskal här hemma som jag funderar på att färga lite ljusgrått garne med... måste bara bestämma mig för om jag ska färga allt i samma färg eller dela upp det i två färger? Ska bli vantar till mig själv hade jag tänkt (slängde faktiskt mina gamla lovikkavantar... hade börjat lappa lagningarn :roll: )
Å lökskal, varför har jag inte tänkt så långt, blir det bra med rödlök?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#8892224
Men hur fanken lyckade du nysta den där jättehärvan sen?! :whut:

Jag skulle garnaterat stå där med ett jättetrassel tillsist :lol: (men lik väl har jag varit sugen att testa sedan jag såg ditt blogginlägg om det 8) )

mly - rödlök funkar, men jag tycker att färgen blir rätt trist. Eller rättare sagt, jag hade liksom väntat mig mer färg från dem med tanke på hur fin färg själva löken har. Men jag kan ju haft otur iofs? :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?