Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#8838404
Vill du ha ett jämt resultat, blöt härvan ordentligt innan färgning och se också till att arbeta in färgbadet i garnet innan du börjar värma upp alltsammans (har själv bara färgat i kastrullpå spisen ännu) om inte kan det vara roligt att experimentera och blöta in härvan med vatten/ättika-badet och sedan hälla på färglösning på härvan lite här och där. :wink:

Har även sett att det ibland rekommenderas att man ska ha vinäger i badet - men det går lika bra och är billigare med ättika.

Basal fakta som jag gissar att du redan vet men jag nämnder det ändå - det är bara proteinfibrer som drar till sig av färgen, så ex. sockgarner med syntet i kan bli lite flammiga/bleka i färgen när man färgar, jämfört med ett garn i ren ull.

Lycka till med färgandet - hoppas du får det roligt! :vågen:
Av mly
#8838421
Nu har jag gjort ett färgbad, hade ljusgul babyull som jag tänkte göra lite rosa flammig, men jag va nog lite för generös med karamellfärgen så det blir nog ett cerise garn med kanske lite meleringar :lol: Jag va iaf trött på det gula så det blir nog bra med det.
Har använt ättika, men jag hade ingen aning om vilka proportioner så jag tog 1l vatten och 1dl ättika, för mycket eller för lite?
Ska köra det i ugnen hade jag tänkt för det hittade jag hur man skulle göra på husmorsskolan, så nu väntar jag bara på att ugnen ska bli varm...
Av mly
#8838459
Har plockat ut det och nu står det ute för att svalna. Det gula garnet som jag la i först verkade bli bra, men jag slängde i en liten tuss ljusblått och en liten bit melerat strumpgarn för att testa också och det såg inte lika bra ut...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?