Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
#8814465
mymlan skrev:Tassar i väntan på Fryles bilder av restgarnströja o klänning :D , har du stickat på fri hand eller efter något mönster med restgarnerna? Och vilket fint mönster på klänningen Melon :love: , men för avancerat för mig som inte stickat på jättelänge.
Jag stickar oftast helt på frihand, börjar i en ände och vet inte var det ska sluta, så även nu...

Hoppas få till bilder snart.
Användarens profilbild
Av melon
#8814499
Fryle skrev:
mymlan skrev:Tassar i väntan på Fryles bilder av restgarnströja o klänning :D , har du stickat på fri hand eller efter något mönster med restgarnerna? Och vilket fint mönster på klänningen Melon :love: , men för avancerat för mig som inte stickat på jättelänge.
Jag stickar oftast helt på frihand, börjar i en ände och vet inte var det ska sluta, så även nu...

Hoppas få till bilder snart.
Härligt skapande! Jag har ofta en vag känsla av resultatet men ändå ganska klar bild över konturerna och sedan kommer detaljerna efterhand. Det är tur ibland att stickning tar tid så att jag hinner tänka ut hur jag vill göra resten :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8815071
Jag tänkte haka på lite här på ett hörn, har precis avslutat ett par strumpor av några bortglömda nystan sockgarn som låg längst ner i garnlådan och tänker att jag måste göra samma sak med mycket av garnet för det är lite för mycket garn där hemma just nu...
Användarens profilbild
Av Amaltea
#8815337
Trulsamin skrev:Jag tänkte haka på lite här på ett hörn, har precis avslutat ett par strumpor av några bortglömda nystan sockgarn som låg längst ner i garnlådan och tänker att jag måste göra samma sak med mycket av garnet för det är lite för mycket garn där hemma just nu...
Tror det kommer att bli många randiga strumpor här framöver :roll:
Av MariaL
#8818727
Den här tråden måste jag ha koll på :D Läste på FB något som Pengar kan inte köpa lycka, men man kan köpa garn och det är nästan samma sak. Det är ju så sant så sant. Men mitt lager börjar vara så stort att det har svällt ut genom skåpet så en skärpning krävs helt klart :o
Av Ponyo
#8818789
Jag tillhör ju då den lilla skara som inte köper garn om det inte ska vara till något speciellt, så jag har inte världens största garngömma. Men det blir ändå snuttar över, så jag tänkte sticka en stor lapptäcksfilt.
Användarens profilbild
Av Amaltea
#8818826
Idag ska jag sortera igenom gömmorna.
Har nog inte velat erkänna för mig själv hur mycket det är :hide:

Vissa projekt är fortfarande inte påbörjade, typ jag har en påse innehållande en beskrivning och rätt mängd garn.
Det är resten som är problemet :|
Av mly
#8818911
Amaltea skrev:Idag ska jag sortera igenom gömmorna.
Har nog inte velat erkänna för mig själv hur mycket det är :hide:

Vissa projekt är fortfarande inte påbörjade, typ jag har en påse innehållande en beskrivning och rätt mängd garn.
Det är resten som är problemet :|
Det skulle jag aldrig fixa, jag måste bara börja på det direkt...

Bild

Mitt första par restgarnsstrumpor, och fler ska det bli...
Användarens profilbild
Av Anna
#8819103
Ett tips för den som har "tråkigt" garn som man helst inte vill lägga massa jobb på men som ändå ligger där och finns. Köp ett par quick knit ringar och låt barnen härja fritt. I alla fall mina barn lyckas göra åt inte helt oansenliga mängder garn på det viset.
Användarens profilbild
Av Amaltea
#8819140
Anna skrev:Ett tips för den som har "tråkigt" garn som man helst inte vill lägga massa jobb på men som ändå ligger där och finns. Köp ett par quick knit ringar och låt barnen härja fritt. I alla fall mina barn lyckas göra åt inte helt oansenliga mängder garn på det viset.
Bra tips!

Jag har nyligen fyllt på L´s vävstolsgarner med lite små nystan :tumup:
Användarens profilbild
Av Amaltea
#8820062
Enid skrev:Jag har börjat på en sommartröja, ett par barnsockar och ikväll ska jag lägga upp för en spetssjal.
Jag försöker nu disciplinerat göra klart en sak i taget annars vet jag hur det går :lol:

En virkad kofta till lilltjejen snart klar, av ett par nystan bomullsgarn som jag haft liggandes i............ mer än 20 år :oops:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?