Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amaltea
#8811695
Nu ni.
Jag har bestämt mig för att göra mig av med allt garn jag har i gömmorna.
Det som inte är uppstickat innan nyår kommer jag att skänka bort.
Dessutom råder nyinköpsförbud så länge det finns garn kvar i huset.

Någon annan som vill haka på?
Användarens profilbild
Av Fryle
#8811843
Jag har inte som mål att göra av med allt, men att minska på lagret. 8) Jag har precis stickat en restgarnströja av tvåtrådiga ullgarner och nu håller jag på med en klänning i bomullsgarner efter samma princip. Så snart jag kommer överens med Pixbox (vilket tycks dröja :| ) kan jag visa inspirationsbilder.
Av Enid
#8811884
Ja, jag vill gärna vara med i den här utmaningen! Framför allt för att faktiskt genomföra de projekt jag vill och tänkt göra (och för att kunna köpa nytt/mer/annat garn 8) :lol: , eller ja inte för själva shoppingens skull men det finns så mycket nya tekniker jag vill testa som kräver annat material än det jag har tex sticka större plagg samt väva :loving: ).



Var börjar ni andra? Och vilken strategi har ni?
Användarens profilbild
Av trollmamma
#8811895
Jag kan haka på på ett hörn ska inte köpa mer o ska försöka sticka av det jag har !
E med en stickgrupp där dom stickar för välgörenhet dock finns ett problem jag stickar i ull o detta vill dom inte ha eftersom det inte är maskintvättbart ... Så tips på lätta projekt att sälja eller skänka vore kul !!
Användarens profilbild
Av melon
#8811998
Enid skrev:Ja, jag vill gärna vara med i den här utmaningen! Framför allt för att faktiskt genomföra de projekt jag vill och tänkt göra (och för att kunna köpa nytt/mer/annat garn 8) :lol: , eller ja inte för själva shoppingens skull men det finns så mycket nya tekniker jag vill testa som kräver annat material än det jag har tex sticka större plagg samt väva :loving: ).



Var börjar ni andra? Och vilken strategi har ni?
Min strategi är att köpa minimalt med garn (förbjuda mig själv går inte för då blir jag bara tvungen att köpa) vilket innebär att om jag genomför ett projekt där jag behöver köpa två nystan garn och det går åt fyra från stashen så är det helt ok. Så har jag försökt tänka i något år nu, med olika resultat. Skänka udda påbörjade nystan till fritids och förskola är också :tumup:

Väva, så kul! Stickgarner kan det ju vävas med, lite beroende på vad du tänkt väva. Har du vävstol?
Användarens profilbild
Av tweed
#8812003
melon skrev:Oj. :shock: Nej för allt i världen, så fort stickar inte ens jag. Men ett mål kunde ju vara att minska ner så allt garn går i EN flyttlåda lagom till flytten i juni.
Ska ni flytta?
Användarens profilbild
Av melon
#8812011
kvarnvik skrev:
melon skrev:Oj. :shock: Nej för allt i världen, så fort stickar inte ens jag. Men ett mål kunde ju vara att minska ner så allt garn går i EN flyttlåda lagom till flytten i juni.
Ska ni flytta?
Jajemän :D Bara ett par kilometer bort.
Av Enid
#8812363
melon skrev:
Enid skrev:Ja, jag vill gärna vara med i den här utmaningen! Framför allt för att faktiskt genomföra de projekt jag vill och tänkt göra (och för att kunna köpa nytt/mer/annat garn 8) :lol: , eller ja inte för själva shoppingens skull men det finns så mycket nya tekniker jag vill testa som kräver annat material än det jag har tex sticka större plagg samt väva :loving: ).



Var börjar ni andra? Och vilken strategi har ni?
Min strategi är att köpa minimalt med garn (förbjuda mig själv går inte för då blir jag bara tvungen att köpa) vilket innebär att om jag genomför ett projekt där jag behöver köpa två nystan garn och det går åt fyra från stashen så är det helt ok. Så har jag försökt tänka i något år nu, med olika resultat. Skänka udda påbörjade nystan till fritids och förskola är också :tumup:

Väva, så kul! Stickgarner kan det ju vävas med, lite beroende på vad du tänkt väva. Har du vävstol?
Jag har vävstol som jag ska få ställa upp i ett litet rum bredvid min systers animationsstudio (så snart hon flyttat in ordentligt där). Nu har jag lite linvarp och olika färgglada inslag i lin, jag har bara vävt i lin tidigare så det kändes tryggast att börja med. Och så har jag 0,5 kg bomullsvarp som passar både till trasmattor och grövre ylleväveri (sån där inslaget helt täcker varpen).

Jag har väll inte direkt något enormt stash, det skulle inte ens fylla en flyttkartong :lol: , men det är så mycket enstaka nystan som kanske räcker till sockar, mössa, bebiskofta eller handledsvärmare. Alla i helt olika kvaliteer, material och tjocklek. Senaste tre gångerna jag införskaffat garn har jag köpt mer och gjort större projekt vilket har varit mycket roligare och faktiskt blivit färdigt ganska snabbt trots fler maskor.

Men att kompleteringsköpa och använda det som finns var en bra ide!! :tumup: Kanske låta sälja/ge bort det som förblir oanvänt.
Användarens profilbild
Av melon
#8812481
Enid skrev:
melon skrev:
Enid skrev:Ja, jag vill gärna vara med i den här utmaningen! Framför allt för att faktiskt genomföra de projekt jag vill och tänkt göra (och för att kunna köpa nytt/mer/annat garn 8) :lol: , eller ja inte för själva shoppingens skull men det finns så mycket nya tekniker jag vill testa som kräver annat material än det jag har tex sticka större plagg samt väva :loving: ).



Var börjar ni andra? Och vilken strategi har ni?
Min strategi är att köpa minimalt med garn (förbjuda mig själv går inte för då blir jag bara tvungen att köpa) vilket innebär att om jag genomför ett projekt där jag behöver köpa två nystan garn och det går åt fyra från stashen så är det helt ok. Så har jag försökt tänka i något år nu, med olika resultat. Skänka udda påbörjade nystan till fritids och förskola är också :tumup:

Väva, så kul! Stickgarner kan det ju vävas med, lite beroende på vad du tänkt väva. Har du vävstol?
Jag har vävstol som jag ska få ställa upp i ett litet rum bredvid min systers animationsstudio (så snart hon flyttat in ordentligt där). Nu har jag lite linvarp och olika färgglada inslag i lin, jag har bara vävt i lin tidigare så det kändes tryggast att börja med. Och så har jag 0,5 kg bomullsvarp som passar både till trasmattor och grövre ylleväveri (sån där inslaget helt täcker varpen).

Jag har väll inte direkt något enormt stash, det skulle inte ens fylla en flyttkartong :lol: , men det är så mycket enstaka nystan som kanske räcker till sockar, mössa, bebiskofta eller handledsvärmare. Alla i helt olika kvaliteer, material och tjocklek. Senaste tre gångerna jag införskaffat garn har jag köpt mer och gjort större projekt vilket har varit mycket roligare och faktiskt blivit färdigt ganska snabbt trots fler maskor.

Men att kompleteringsköpa och använda det som finns var en bra ide!! :tumup: Kanske låta sälja/ge bort det som förblir oanvänt.
Så roligt med nästan en riktig vävstuga :vågen:

Jag har börjat på en riktig stashbuster. Jag har haft 4 härvor colinette jitterbug liggandes i över två år, och jag hade börjat på en krokad mönstrad kofta. Men halvvägs ner på oket fick jag så ont i handleden av krokningen att jag slutade. Nu har jag repat upp, sträckt ut garnet och börjat på stickade bubblor istället. Jag hoppas att det ska bli en klänning.

Bild
Av mly
#8812490
Jag har hållt på sen innan jul. Jag har vägt alla klara stickningar och skrivit upp det och alla inköp, än så länge ligger jag på minus 1309gram. Målet är att inte gå på plus utan att fortsätta minska.
Just nu håller jag på att sticka restgarnsstrumpor och idéerna flödar, det är jätte kul!


Melon, det ser ut som din klänning blir jätte fin! Ska bli kul att se vad ni andra gör för roligt!

Men jag tänker inte ge bort mitt garn till nyår, det är ett som är säkert!
Av Enid
#8812595
Dorotea: Jag har stickat fickor och andra små detaljer av enstaka smånystan bomullsgarn, det blir faktiskt jättefina detaljer både på köpekoftor och klänningar/kjolar som irriterande sällan har några vettiga fickor.
Användarens profilbild
Av Fryle
#8812805
Snyggt, melon :vågen: !

Och kul att någon mer än jag stickar en klänning, min omgivning tycks anse att det är lite märkligt.
Av mly
#8812818
Enid skrev:Dorotea: Jag har stickat fickor och andra små detaljer av enstaka smånystan bomullsgarn, det blir faktiskt jättefina detaljer både på köpekoftor och klänningar/kjolar som irriterande sällan har några vettiga fickor.
Du har inga bilder?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?