Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8833510
Det är väl knappt så det hör hemma här men för typ två år sen började jag riva upp alla gamla lakan till nystan med mattrasor och i förrgår virkade jag äntligen klart min matta som jag jobbat på då ett bra tag. Två meter lång och typ en halvmeter bred blev den och verkligen jättefin...
Användarens profilbild
Av melon
#8833595
Trulsamin skrev:Det är väl knappt så det hör hemma här men för typ två år sen började jag riva upp alla gamla lakan till nystan med mattrasor och i förrgår virkade jag äntligen klart min matta som jag jobbat på då ett bra tag. Två meter lång och typ en halvmeter bred blev den och verkligen jättefin...
Det är bildkrav på såna inlägg :this:
Användarens profilbild
Av SaraLj
#8833658
Amaltea skrev:Puffar för att heja på mig själv.
Den där koftan har stannat halvvägs upp på andra ärmen. Nu kliar det i fingrarna, vill påbörja något nytt - det är typiskt för mig därav mängden restgarner och halvfärdiga projekt :?
Heja! Heja! Jag har en arm och kragen kvar på en tröja till Erik. Hoppas på att bli klar i kväll....
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8834004
melon skrev:
Trulsamin skrev:Det är väl knappt så det hör hemma här men för typ två år sen började jag riva upp alla gamla lakan till nystan med mattrasor och i förrgår virkade jag äntligen klart min matta som jag jobbat på då ett bra tag. Två meter lång och typ en halvmeter bred blev den och verkligen jättefin...
Det är bildkrav på såna inlägg :this:
Jag vet och bilder ligger i kameran, ska bara lägga in dem i datorn :tumup:
Av mly
#8834009
Jag har precis stickat färdigt ett par blöj byxor, började titta efter garn på tradera tills jag kom på att jag har lite kvar av mitt nettoköp i vintras, började igår kväll och nu är de klara, stickor 5 är bra ibland!
Av Enid
#8834505
Jag har stickat upp ett nystan marinblå merino, det blir en spetssjal med löv/bladmönster :vågen: .

Ljusblått bomullsgarn som jag bytte till mig av Zandrama har jag börjat sticka en sommartopp av :D .

Ett halvt nystan tunnt ullgarn har jag stickat socka av att ha i barnens gummistövlar i höst, halva nystanet kvar och en socka till att sticka :tumup: .

Jag ska nog ge eller byta bort fyra nystan bouclégarn för det var inte riktigt min grej.. två nystan har jag kommit halvvägs på och när de är slut får den sjalen vara färdig. Både A och M tycker jättemycket om den så det gör inget att det blir en liten sjal :tumup: .

Jag borde verkligen sy ihop mammas födelsedagspresent, den är färdigstickad och hon har redan fyllt år för länge sedan :oops: .

Jag hittade 800g vävgarn i ull :eld: , jag har köpt det för att sticka en kofta men varför inte väva av det istället :mrgreen: . Det är mörkgrått så jag funderar på att ha vanligt stickgarn som inslag, något ljusare och färgstarkt :app: .
Av mly
#8834510
Enid skrev:Jag har stickat upp ett nystan marinblå merino, det blir en spetssjal med löv/bladmönster :vågen: .

Ljusblått bomullsgarn som jag bytte till mig av Zandrama har jag börjat sticka en sommartopp av :D .

Ett halvt nystan tunnt ullgarn har jag stickat socka av att ha i barnens gummistövlar i höst, halva nystanet kvar och en socka till att sticka :tumup: .

Jag ska nog ge eller byta bort fyra nystan bouclégarn för det var inte riktigt min grej.. två nystan har jag kommit halvvägs på och när de är slut får den sjalen vara färdig. Både A och M tycker jättemycket om den så det gör inget att det blir en liten sjal :tumup: .

Jag borde verkligen sy ihop mammas födelsedagspresent, den är färdigstickad och hon har redan fyllt år för länge sedan :oops: .

Jag hittade 800g vävgarn i ull :eld: , jag har köpt det för att sticka en kofta men varför inte väva av det istället :mrgreen: . Det är mörkgrått så jag funderar på att ha vanligt stickgarn som inslag, något ljusare och färgstarkt :app: .
Din vävidé låter spännande, skulle vara roligt att se. Jag sitter i soffan och stickar på en disktrasa av de minsta snuttarna bomullsgarn, fyra varv i den färgen tre i den, just nu är det lila, grönt cerist och brunt. Lär nog bli några mer av multirandig modell :lol:
Av Enid
#8834529
mly skrev:Jag sitter i soffan och stickar på en disktrasa av de minsta snuttarna bomullsgarn, fyra varv i den färgen tre i den, just nu är det lila, grönt cerist och brunt. Lär nog bli några mer av multirandig modell :lol:
Ååh, vad härligt det låter! Självrandande garn :wink: .
Av mly
#8834531
Enid skrev:
mly skrev:Jag sitter i soffan och stickar på en disktrasa av de minsta snuttarna bomullsgarn, fyra varv i den färgen tre i den, just nu är det lila, grönt cerist och brunt. Lär nog bli några mer av multirandig modell :lol:
Ååh, vad härligt det låter! Självrandande garn :wink: .
Hade helt klart varit smidigare med självrandande garn, blir en himla massa trådar att fästa
Av Enid
#8834540
mly skrev:
Enid skrev:
mly skrev:Jag sitter i soffan och stickar på en disktrasa av de minsta snuttarna bomullsgarn, fyra varv i den färgen tre i den, just nu är det lila, grönt cerist och brunt. Lär nog bli några mer av multirandig modell :lol:
Ååh, vad härligt det låter! Självrandande garn :wink: .
Hade helt klart varit smidigare med självrandande garn, blir en himla massa trådar att fästa
Ärsh, knyt ihop med dubbel kirurgknut och dra tillbaka garnet längs några maskor så går det ganska fort iaf. (Myyycket fortare än att fästa fast alla små trådar i mormorsrutor som jag egentligen borde ta mig för :roll: .)
Av mly
#8834552
Enid skrev:
mly skrev:
Enid skrev:
mly skrev:Jag sitter i soffan och stickar på en disktrasa av de minsta snuttarna bomullsgarn, fyra varv i den färgen tre i den, just nu är det lila, grönt cerist och brunt. Lär nog bli några mer av multirandig modell :lol:
Ååh, vad härligt det låter! Självrandande garn :wink: .
Hade helt klart varit smidigare med självrandande garn, blir en himla massa trådar att fästa
Ärsh, knyt ihop med dubbel kirurgknut och dra tillbaka garnet längs några maskor så går det ganska fort iaf. (Myyycket fortare än att fästa fast alla små trådar i mormorsrutor som jag egentligen borde ta mig för :roll: .)
Å det är skit tråkigt, råkade skicka en hel filt till farmor så hon fästa alla trådarna åt mig...
Användarens profilbild
Av mymlan
#8838527
mly skrev:Bild
Åh det garnet är så fint! :love: Mamma stickar en tröja till T i just den färgen. Jag köpte lite av det blå-gröna med men vet inte vad det ska bli...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?