Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enid
#8834540
mly skrev:
Enid skrev:
mly skrev:Jag sitter i soffan och stickar på en disktrasa av de minsta snuttarna bomullsgarn, fyra varv i den färgen tre i den, just nu är det lila, grönt cerist och brunt. Lär nog bli några mer av multirandig modell :lol:
Ååh, vad härligt det låter! Självrandande garn :wink: .
Hade helt klart varit smidigare med självrandande garn, blir en himla massa trådar att fästa
Ärsh, knyt ihop med dubbel kirurgknut och dra tillbaka garnet längs några maskor så går det ganska fort iaf. (Myyycket fortare än att fästa fast alla små trådar i mormorsrutor som jag egentligen borde ta mig för :roll: .)
Av mly
#8834552
Enid skrev:
mly skrev:
Enid skrev:
mly skrev:Jag sitter i soffan och stickar på en disktrasa av de minsta snuttarna bomullsgarn, fyra varv i den färgen tre i den, just nu är det lila, grönt cerist och brunt. Lär nog bli några mer av multirandig modell :lol:
Ååh, vad härligt det låter! Självrandande garn :wink: .
Hade helt klart varit smidigare med självrandande garn, blir en himla massa trådar att fästa
Ärsh, knyt ihop med dubbel kirurgknut och dra tillbaka garnet längs några maskor så går det ganska fort iaf. (Myyycket fortare än att fästa fast alla små trådar i mormorsrutor som jag egentligen borde ta mig för :roll: .)
Å det är skit tråkigt, råkade skicka en hel filt till farmor så hon fästa alla trådarna åt mig...
Användarens profilbild
Av mymlan
#8838527
mly skrev:Bild
Åh det garnet är så fint! :love: Mamma stickar en tröja till T i just den färgen. Jag köpte lite av det blå-gröna med men vet inte vad det ska bli...
Användarens profilbild
Av SaraLj
#8840183
Frihandsvirkad restgarnströja med mössa (som ska få toffs). Blev klar förra helgen
Var riktigt roligt då jag aldrig virkat en tröja förut. (och aldrig läst ett mönster för det heller :mrgreen: )
Bild
Användarens profilbild
Av solängel
#8840819
Dorotea skrev:
ellla skrev:Vilken läskig tråd! inte köpa garn...

jag---> :hide:
:klappa:

Jag har tänkt lite. Jag tänker lite fram och lite tillbaks. :hmm: Jag vill ju köpa garnhärvor så att jag kan växtfärga i höst :gaah: men jag vill också bli av med/bli klar med de projekt jag redan har....

:gaah:
Du ska inte med på kurs i sommar då? Komsi, komsi :D http://balforsgard.com/kurser.html#Växt ... _juli_2012
Användarens profilbild
Av HPe
#8840887
solängel skrev:
Dorotea skrev:
ellla skrev:Vilken läskig tråd! inte köpa garn...

jag---> :hide:
:klappa:

Jag har tänkt lite. Jag tänker lite fram och lite tillbaks. :hmm: Jag vill ju köpa garnhärvor så att jag kan växtfärga i höst :gaah: men jag vill också bli av med/bli klar med de projekt jag redan har....

:gaah:
Du ska inte med på kurs i sommar då? Komsi, komsi :D http://balforsgard.com/kurser.html#Växt ... _juli_2012
Stopp där! Alldeles för många intressanta kurser, alldeles för nära hem!
Fy vad taskigt att lägga ut sånna länkar! :rodna:
Användarens profilbild
Av solängel
#8841659
:Hahaa:

Jag var där på ulldagarna och spinna vidare förra sommaren, alldeles jättetrevligt hade vi! :mrgreen:

Doro, du kan få bo hos mig så sparar du lite på login! Och HPe, du kan ju köra förbi här så samåker vi ;-)
Användarens profilbild
Av solängel
#8843683
Fö måste jag säga att det är väldigt svårt att göra upp garnet man har hemma, när man bara kan sätta sig och spinna lite när man blir sugen på nåt nytt... :roll:

Mad andra ord är de där kurserna extra farliga, det var ju där jag lärde mig spinna "på riktigt"... 8)
Användarens profilbild
Av Amaltea
#8848689
Jaha då, så har jag trillt dit. Bara fyra små nystan, men jag skulle ju inte köpa nytt :nono:
Det är babyboom på jobbet och då kliar det i fingrarna på många vis.

Får sticka ett par små tröjor fort och jobba vidare på att minska garnberget senare..........
Av Enid
#8885326
Hur går det för er? :D


Jag har både använt upp gammalt garn och köpt nytt garn, eller egentligen är det barnen som köpt garn som jag stickar och virkar koftor av (mina bortskämda brats ville bestämma själv och det som låg i förrådet dög inte :lol: ).
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?