Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amaltea
#9022506
SaraLj skrev:Jag tror att jag ska göra ett riktigt försök nästa år... men då får det gälla hela pysselförrådet.
Vi får starta syjunta :tumup:
Användarens profilbild
Av Amaltea
#9025920
ellla skrev:
melon skrev:
Amaltea skrev::whut:

Det gåt inte så bra detta :?
Man får ombestämma sig :klappa: Jag tycker det är fantastiskt duktigt att inte köpa garn på ett helt år, bara det i sig är en bedrift.
Jag håller helt med!
Problemet är platsbrist.
Nu har jag två garnbingar i vardagsrummet, nu ska vi köpa ny soffa så en bara måste bort :lol:
Kanske ska ge mig i kast med att rensa bort lite gamla kläder istället
och lägga garn i garderoben :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Amaltea
#9048675
Det blir en hektisk helg :lol:
Får köra iväg en del till återvinningen, det ska faktiskt bli skönt med en omstart!
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#9048851
Bild
May morning shawl, ett nystan brunt strävt ullgarn som legat i stashen lääänge :)

Bild
Tovade tossor i lovika som jag fick i julklapp förra året och eskimo som legat sen ett projekt jag hade för ett par år sen

Bild
Icordstickade hörlurar av sockgarn jag använde till att sticka bebisstrumpor när Elvira var liten

Bild
Slätstickad Haruni av ett nystan Zauberball som råkade hitta hit i början av året

Bild
Revontuli av ett nystan Zauberball från förra julen

Bild
En uggleögonmask av massa små nystan med restgarner

Bild
Ros till farfars begravning av restgarner sen blöjtillverkning en gång i tiden
Användarens profilbild
Av Amaltea
#9065538
Nu ska jag tömma allt som är kvar i en stor hög och dela upp det i två högar - bort och behåll.
Blir en diger uppgift men ska bli skönt att få det gjort :tumup:
Användarens profilbild
Av Faegis
#9067074
Trulsamin skrev:Bild
May morning shawl, ett nystan brunt strävt ullgarn som legat i stashen lääänge :)

Bild
Tovade tossor i lovika som jag fick i julklapp förra året och eskimo som legat sen ett projekt jag hade för ett par år sen

Bild
Icordstickade hörlurar av sockgarn jag använde till att sticka bebisstrumpor när Elvira var liten

Bild
Slätstickad Haruni av ett nystan Zauberball som råkade hitta hit i början av året

Bild
Revontuli av ett nystan Zauberball från förra julen

Bild
En uggleögonmask av massa små nystan med restgarner

Bild
Ros till farfars begravning av restgarner sen blöjtillverkning en gång i tiden

Vilka fantastiskt fina saker du gjort!!!!! Helt underbara!

Men jag undrar om det räcker med bara ett nystan till en sjal? Jag virkade en sjal nyss, och den bara åt upp nystan efter nystan, jag tror det gick åt tio stycken. Jag funderar på om det gick åt mer för att den var virkad, eller för att den gjordes i tjockt raggsocksgarn?
Användarens profilbild
Av Faegis
#9109540
Nu har jag också använt upp en hel del av garnet från lådorna. Jag har stickat en barnkofta i blandade bomullsgarnrester. Det är det första plagg jag stickat och det är definitivt inte perfekt, men jag tycker att den blev så charmig att det väger upp det. Mönstret är Lilla Koftan (http://www.ravelry.com/patterns/library/lilla-koftan) av Petra Orrbeck, som finns gratis på Ravelry och var superbra.

Den ligger och blockas nu, men innan det och utan knappar såg den ut så här:

Bild

Jag har använt upp många av mina pyttesnuttar med garn på en hörlurs-i-cord också:

Bild

Och blandade rester av sockgarner blev ett par babysockor:

Bild
Användarens profilbild
Av trollmamma
#9223793
sticka inneskor till sonen !

Bild

det evigheter jag har satt in bild här lite kul !

mönstret heter moonkosa men jag har whingat det eftersom det va rätt lätt historia !

oj vilken stor bild hur ändrar man det tro ?
Användarens profilbild
Av ellla
#9223846
trollmamma skrev:sticka inneskor till sonen !

Bild

det evigheter jag har satt in bild här lite kul !

mönstret heter moonkosa men jag har whingat det eftersom det va rätt lätt historia !

oj vilken stor bild hur ändrar man det tro ?
Åh vilka söta!!!
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#9223880
Faegis skrev:
Trulsamin skrev:

Vilka fantastiskt fina saker du gjort!!!!! Helt underbara!

Men jag undrar om det räcker med bara ett nystan till en sjal? Jag virkade en sjal nyss, och den bara åt upp nystan efter nystan, jag tror det gick åt tio stycken. Jag funderar på om det gick åt mer för att den var virkad, eller för att den gjordes i tjockt raggsocksgarn?
Tack :) Nu är det ett tag sen ser jag och jag missade visst din kommentar men tänkte att jag kunde svara ändå. När jag stickar tunna spetssjalar räcker det för det mesta med 1-2 nystan garn, båda sjalarna ovan är gjorda av ett nystan bara men då är det tunna sjalgarner. När man använder raggsocksgarner så äter det garn fort, jag gjorde en stor virkad sjal för nått år sen också som virkades i lite tunnare raggsocksgarn och den åt nog 6-8 nystan
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9537623
Puffar för att läsa och inspireras.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?